Rasulullah SAW bersabda mafhumnya :

“Meraka yang mencari harta dunia (kekayaan ) dengan jalan yang halal dan menahan dirinya dari meminta-minta (tidak menjadi pengemis ) dan berusaha mencari nafkah untuk keluarganya serta belas kasihan, kasih sayang terhadap jiran tetangganya, nescaya di hari kiamat kelak ia akan berjumpa dengan Allah dengan mukanya berseri-seri seperti bulan purnama pada waktu malam.” (Riwayat At-Tabrani)




Tuesday, March 19, 2013

PROSEDUR RINGKAS JUAL BELI HARTANAH

 
1. Membayar booking, biasanya 2-3% daripada harga rumah. Peguam akan menyediakan dokumen perjanjian jual beli. Juga dapatkan resit dan surat tawaran pembelian sama ada daripada ejen / peguam / pemilik.

2. Dalam masa 14 hari (atau lebih) penjual dan pembeli akan dipanggil utk menandatangani surat perjanjian jual beli. Sekiranya gagal disebabkan pembeli (pembeli membatalkan urusan jual beli tanpa sebarang alasan yg munasabah), wang tempahan (booking) akan dikira hangus. Manakala jika disebabkan penjual menarik diri, pembeli boleh memaksa penjual meneruskan jualan atau memulangkan wang tempahan + ganti rugi (dapatkan khidmat peguam).

3. Pembeli perlu menjelaskan baki deposit (biasanya 7-8%) semasa Perjanjian jual beli (SPA) ditandatangani, kepada penjual.

4. Dalam kes membabitkan urusan Pejabat Tanah / Kerajaan negeri, contohnya yg memerlukan kelulusan / pelepasan seperti rezab melayu, kos rendah, akan diuruskan oleh peguam. selepas mendapat kelulusan, barulah urusan menyelesaikan pembayaran diambil kira. Jika hartanah tidak memerlukan kelulusan / pelepasan, tempoh pemabyaran dikira dari tarikh perjanjian jual beli.

5. Pembeli mesti menjelaskan baki harga rumah (90%) dalam tempoh 90hari. Sekiranya gagal, pembeli diberi masa 30hari tambahan dengan faedah dikenakan kepada pembeli yg dikira secara harian. Jika gagal disebabkan oleh bank tidak meluluskan pinjaman pembeli maka deposit 10% adalah dianggap hangus.

6. Selepas bayaran penuh dibuat, pembeli boleh mengambil alih hartanah.

Perkhidmatan saya :
1. membantu anda membuat pinjaman perumahan (islamic) - lebih mudah dengan networking yg aku ada, kalian hanya perlu submit doc dan aku akan menguruskan permohonan pinjaman kalian ke 5 buah bank. 
3. Bantuan guaman untuk jual / beli rumah - Panel peguam aku bersedia membantu kalian.
4. Pengeluaran EPF.
5. Lelong - Lawatan tapak, semakan cukai / maintenance, membida, urusan proses selepas lelongan
6. Laporan penilaian (penentuan market value hartanah anda) - panel penilai swasta bersedia memberikan bantuan kepada kalian
7. jualan hartanah / belian / sewaan

Call/sms/whatsapp : 012-541 4096

36 comments:

wawalicious said...

salam bro..nak tanye...kalo gaji sy dlm 2500 (bekerja dgn company) & ade side income buat bisnes nasi campur,layak ke buat pinjaman perumahan?

KhairulNawawi said...

LAYAK

Mohd Fadil Mohamad Sanusi said...

Assalam..nk tnye psl no 5..jika bnk x lulus loan 10% burn..mohon pencerahan...tq bro..

En. Eddy said...

Salam.. saya ada jual rumah. s&p dah tamat tempoh 10/11/2013. Apa perlu saya buat, Lawyer buyer bagi macam2 alasan, nak ikutkan dah 4 bulan dah ni. pening kepala.. minta tolong sgt saudara bagi panduan untuk saya. Kalau boleh nak jual kepada buyer lain...

KhairulNawawi said...

jka bank xlulus loan.. biasanya deposit akan dipulangkan.. tapi jika pembeli sengaja cancel atau loan da lulus tpi sengaja cancel. deposit forfeited

KhairulNawawi said...

en eddy : sila rujuk dgn peguam en. dan terma dlm snp

Zali zainal said...

As salam. Saya nak jual rumah yg masih dlm pinjaman bank, boleh ke? Boleh ke pembeli hanya buat pinjaman sebanyak baki pinjaman yg ada sahaja? Tq

KhairulNawawi said...

En Zali : Boleh aje. Pastikan Harga Jual melebihi baki hutang.. klw x nanti tuan kene top up duit sendiri pula.

Contoh SECARA RINGKAS:
Nilai Rumah kini = RM200,000
Baki Hutang = RM 150,000
HARGA JUAL KEPADA PEMBELI BARU = RM200,000 (BERDASARKAN NILAI PASARAN)

# TUAN AKAN DAPAT CASH RM50,000

neorise said...
This comment has been removed by a blog administrator.
En. Eddy said...

Berapa lama pihak bank akan menyerahkan baki penjualan rumah.

Fendi - Ahmad Afendi said...

Nak tanyer ... kalau market price 180k tapi buka harga jualan sebanyak 230k, adakan ini dibenarkan?

Shahnun said...

Assalam. Saya nak tanya. Pada tahun 2012, saya telah menjual tanah. Tanah itu atas nama 5 beradik. Oleh kerana ketika itu saya berusia 17 tahun, maka segala urusan jual beli telah diserahkan kepada ibu saya. Mak saya dan pembeli telah menandatangani surat akuan sumpah dimahkamah. Pembeli telah membina rumah diatas rumah tersebut sebelum pembayaran atas dasar timbang rasa kami sekeluarga ini kerana dia membeli tanah kami dgn loan. Pada bulan mei 2014, baru loan dia diluluskan. Setelah itu saya cuba mendapatkan peguam mengenai perkembangan terkini mengenai jual beli tanah ini. Pihak peguam menyatakan yg dia masih belum dpat surat dari perumahan. Persoalan saya, berapa lama masa yg diambil untuk mendapatkan surat dari perumahan? Maaf, kami sekeluarga tidak biasa dengan jual beli tanah.

dunk ishak said...

Assalam n ak tanya, kalau jual beli secara tunai camne? Jadi nak tau apa jaminan yg perlu saya buat untuk menjamin pembeli tidak menipu...
Berdasarkan artikel tuan, nak tanya Perjanjian jual beli tu buat kat pejabat tanah ke? Apa perlu juga penglibatan peguam?
Mengikut prosedur yg encik ckp, mula2 deposit, pastu tandatangan spa, pastu pembeli bayar full payment. So Untuk no6 tu x berapa paham... Maksudnya penukaran nama geran sepatutnya berlaku SELEPAS pembayaran penuh betul tak?

Senario ke2, kalau saya tidak buat SPA, memandangkan pembelian secara tunai, boleh tak saya buat camni...meminta pembeli bank in duit, kemudian ke pejabat tanah utk urusan tukar nama.

Apa pendapat tuan?

Farah Saj said...

Salam tuan, Saya ada membeli shoplot dgn pemaju secara tunai dan setelah membayar 50% ansuran saya mempunyai mslh dgn kewangan. Bolehkah saya apply loan utk baki ansuran 50% lagi dan progress skrg sudah 70%.
STK.

Anonymous said...

En saya nak tnaya kalau untuk jual tanah ...prosidur bagaimana pula....saya bukan ejen...tq

nikmohd afis said...
This comment has been removed by the author.
nikmohd afis said...

rumah design terbaru unt dijual --------> http://jual-beli-rmh.blogspot.com/

debra morgan said...

Hello Am Puan, Debra Morgan Am sah dan dipercayai pemberi pinjaman pinjaman memberi pinjaman
atas terma yang jelas dan mudah difahami dan syarat pada kadar faedah 2%. dari
$ 12000 kepada $ 7000000 USD, Euro Dan Pounds Sahaja. Saya memberi Pinjaman Perniagaan,
Pinjaman Peribadi, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Kereta Dan Pinjaman Untuk Bayar Off Bil. jika anda
memerlukan pinjaman apa yang anda perlu lakukan adalah untuk anda untuk menghubungi saya secara langsung
di: morgandebra816l@gmail.com
Tuhan memberkati Anda.
Regards,
Puan Debra Morgan
E-mel: morgandebra816@gmail.com


Nota: Semua jawapan hendaklah dihantar kepada: MORGANDEBRA816@GMAIL.COM

Sarah Wong said...

PINJAMAN TAWARAN
 Hello, pencari pinjaman kami mengalu-alukan anda ke Syarikat Pinjaman sah swasta yang cenderung melepaskan kekayaan dan Membasmi tekanan dan kemiskinan.
Pembiayaan Harta sering boleh menjadi satu cabaran sebenar - memakan masa, mengecewakan, mahal - tanpa akses kepada sambungan yang tepat dan kepakaran dalam menggunakan pendekatan yang betul. Di sini adalah berita baik kami menawarkan semua jenis s pinjaman apa-apa cara anda menginginkannya. Dalam segala yang kita lakukan, kita menggunakan "K.I.S.S." formula - kerana kami percaya dalam "Menyimpan Ia supremely Mudah". Perniagaan kami hanya membantu Pemaju Hartanah, Pelabur Hartanah, Syarikat Berhad dan Perniagaan Tempatan mendapatkan pembiayaan yang mereka perlukan, cepat, cekap, dengan syarat-syarat yang terbaik dan kadar faedah 1.5%. Dari seluruh seluruh pasaran, sama ada ia menjadi UK PEMBANGUNAN KEWANGAN - MERAPATKAN KEWANGAN - gadai janji HARTA KOMERSIL - BELI KE LET PORTFOLIO PINJAMAN, dll Kami akan menawarkan pengaturan pembiayaan yang tepat untuk membolehkan pelanggan kami untuk berkembang dan makmur dengan mencapai satu atau lebih daripada tiga asas perniagaan:
Hubungi kami hari ini melalui E-mel anda {} sarahmantiwongloanhome@gmail.com atau sarahmantiwongfinancialsolution@yahoomail.com.

Yunita Nurudeen said...

Hati-hati di sini. Tidak ada yang boleh membantu anda di sini atau bahkan menyarankan bagaimana anda bebas untuk mendapatkan bantuan kewangan. Setiap jawapan dari pemberi pinjaman kredit atas soalan anda, anda harus mengabaikan, kerana Mereka Apakah Penipuan ... penipuan yang nyata ... saya adalah mangsa yang saya koyak Ribuan dolar ... baik terima kasih Tuhan untuk saudara Kristian yang dimaksudkan saya untuk sebuah organisasi pinjaman yang dibentuk oleh beberapa Ibu Clara, claraloans@financier.com.
Mereka membuat hidup saya yang berharga dan memberikannya makna. Ketika adik memberiku semata-mata untuk Untuk kenalan lebih lanjut, saya menghubungi dia. Mereka meluluskan pinjaman sebanyak $ 75.000,00 USD dan dalam 48 jam selepas bertemu semata-mata untuk orang lanjut Untuk melawan kehendak, pinjaman saya disimpan di dalam akaun bank saya tanpa cagaran. Saya akan menyesal Total hidupku, Kerana pada titik waktu saya hanya bercerai ayah dari anak saya, dan anak saya (Ridwan) dihadapkan dengan keadaan hidup dan mati. Jangan ragu untuk menghubungi via Email: Claraloans@financier.com. Untuk pertanyaan lebih lanjut. hubungi saya via: Yunitanurudeen@gmail.com

Jade 76 said...

Assalamualaikum. Sy ada berurusan dgn peguam ttg penjualan rumah ( guna loan krjn) pd akhir Dis 2014. 10 % dahpun dibyr oleh pihak pembeli. Then, sehingga kini ( Julai 2015 ), sy blm dpt apa2 lg makluman ttg pembyrn sepenuhnya. Br2 ni peguam tersbt meminta sy utk mengemelkn perjanjian awal pembelian rumah dgn pihak pemaju ( walhal semasa urusan perjanjian jual beli sy dah sertakn semua dokumen) utk urusan LHDN kata firma tersebut. Adakah mmg begitu ptosedurnya? Sy asyik tertunggu2...ikut perjanjian plng lama 3 bln dan boleh smpi hingga 6 bln kata firma guaman tersbt) Mohon pencerahan.

Jade 76 said...

Assalamualaikum. Sy ada berurusan dgn peguam ttg penjualan rumah ( guna loan krjn) pd akhir Dis 2014. 10 % dahpun dibyr oleh pihak pembeli. Then, sehingga kini ( Julai 2015 ), sy blm dpt apa2 lg makluman ttg pembyrn sepenuhnya. Br2 ni peguam tersbt meminta sy utk mengemelkn perjanjian awal pembelian rumah dgn pihak pemaju ( walhal semasa urusan perjanjian jual beli sy dah sertakn semua dokumen) utk urusan LHDN kata firma tersebut. Adakah mmg begitu ptosedurnya? Sy asyik tertunggu2...ikut perjanjian plng lama 3 bln dan boleh smpi hingga 6 bln kata firma guaman tersbt) Mohon pencerahan.

Angela Davids said...

TAWARAN PINJAMAN UNTUK SEMUA (MOHON SEKARANG)

Adakah anda seorang ahli perniagaan atau perempuan? Adakah anda dalam mana-mana tekanan kewangan? Adakah anda memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda mempunyai pendapatan yang rendah dan sukar untuk mendapatkan pinjaman daripada bank-bank tempatan dan institusi kewangan lain? Jawapan yang ada di sana, Angela Davids Firma Pinjaman adalah jawapannya. Kami menawarkan;

a) pinjaman peribadi, pengembangan perniagaan.
b) Permulaan Perniagaan dan pendidikan.
c) penyatuan hutang.
d) Pinjaman Wang Keras.

Walau bagaimanapun, kaedah kami menawarkan kemungkinan untuk menunjukkan jumlah pinjaman yang diperlukan dan juga tempoh yang anda mampu untuk melengkapkan pembayaran balik pinjaman dengan kadar faedah sebanyak 2%. Ini memberikan peluang yang sebenar untuk mendapatkan wang yang anda perlukan anda. Calon yang berminat, sila hubungi kami melalui: angeladavidsloan@gmail.com

Morgan Debra said...

Hello,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan, BRENDA HARAPAN pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah syarat-syarat yang jelas dan mudah difahami dan keadaan Dari
$ 20.000 untuk $ 7000000 USD, Euro Dan Pounds Sahaja. Saya memberi Pinjaman Perniagaan,
Pinjaman Peribadi, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Kereta Dan Pinjaman Untuk Bayar Off Bil. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (brendahope816@gmail.com)

daryanhan said...

saya ingin bertanya bagaimana sekiranya pembayaran telah dibuat kepada penjual melalui peguam yang dilantik.tp penjual gagal dihubungi atau menghilangkan diri.apakah jaminan untuk pembel?

kemanakita said...

rumah saya masih belum selesai loan bank. saya bercadang nak jual pada anak saya . bagaimana prosidurnya?

lisa ivan said...

.
hello saudara kita yang kekasih dan adik sila berhati-hati bagaimana anda memohon pinjaman di internet kerana hampir pemberi pinjaman di internet adalah semua palsu dan orang-orang yang memberi keterangan adalah testifiers semua palsu yang adalah kerja tangan orang-orang yang sama yang membuat tuntutan untuk menjadi pemberi pinjaman tetapi hanya untuk merobek orang yang memerlukan bantuan wang keras mendapatkan mereka i adalah mangsa kepada kebanyakan peminjam palsu dan i adalah satu penipuan lebih RM15,000 kerana saya adalah memerlukan wang untuk membayar hutang saya dan untuk meningkatkan perniagaan saya lagi i Surfer sakit banyak dengan kaum yang palsu yang mendakwa diri mereka sebagai pemberi pinjaman sehingga i adalah memperkenalkan kepada ibu Dewi Ahmad dengan seorang kawan reza cindy saya yang memberitahu saya bagaimana dia mendapat pinjaman beliau dari ibu syarikat Dewi Ahmad yang kemudian saya dihubungi ibu tetapi masih takut di dalam saya kerana pengalaman masa lalu saya dan i mengelakkan menjadi mangsa kepada ini peminjam palsu dan kawan saya bahawa dia mendapat pinjaman dari dirinya dan saya boleh melihat bukti dalam dia dan menunjukkan kepada saya bukti yang pinjaman beliau adalah memindahkan kepada beliau dan saya memohon borang permohonan pinjaman dan dalam masa kurang 24 jam i mendapat pinjaman saya pinjaman saya ia adalah seperti mimpi untuk saya tidak pernah percaya bahawa terdapat sebarang pemberi pinjaman pinjaman benar dalam internet tetapi hari ini ibu Dewi Ahmad telah menamatkan ketidakstabilan kewangan saya dan sekarang saya dan keluarga saya hidup bahagia sebab itulah saya membuat keputusan untuk membuat kesaksian ini supaya anda orang yang kita berhati-hati tentang bagaimana anda memohon pinjaman kerana hampir semua pemberi pinjaman semua ini adalah palsu supaya saudara dan kakak jika anda memerlukan pinjaman sila buat tidak tergesa-gesa kesilapan sekarang dan menghubungi ibu Dewi Ahmad sekarang di melalui dewiahmad.loanfirm@gmail.com e-mel kini anda juga boleh hubungi saya di lisaivan070@gmail.com
terima kasih dan Tuhan memberkati anda semua

rann said...

TESTMONY MY
Nama saya Akbar Al Baker i am Ketua Pegawai Eksekutif Qatar Airways.I mahu anda semua tahu bahawa Ranner syarikat pinjaman adalah salah satu syarikat pinjaman yang terbaik
di internet untuk memberikan anda pinjaman sebanyak choice.I anda mendapat pinjaman daripada syarikat itu beberapa bulan sahaja back.I menghantar jemputan kepada mereka, untuk mendapatkan jumlah tertentu 30 juta dolar
untuk maintainace kraf udara kita dan perjalanan udara merevolusikan, semasa besar tempoh ekonomi headwinds.A pengangkutan penstabilan papan udara dan bersatu
agensi jaminan pinjaman enggan menawarkan kami required.we pinjaman descided untuk mencari yang genuie percuma syarikat pinjaman pasaran di internet untuk tawaran pinjaman, Kami dapat
menghubungi mereka di sini di internet melalui bantuan Jabatan I.T kami, dan kami memenuhi semua keperluan yang mereka minta, tempoh 3 hari bekerja kami menerima pinjaman kita diminta
untuk, ia tidak pernah terlintas di fikiran saya bahawa senarai terpilih pinjaman dalam talian akan menjadi yang mudah hanya 3 langkah mudah dan kami menerima yang loan.I amat gembira dengan pinjaman Ranner
syarikat, dan saya ingin mengucapkan terima kasih secara peribadi Waleed Abulkhair atas usaha gigih beliau untuk membawa kita ke tahap ini kami mengesyorkan perkhidmatan mereka kepada sesiapa yang memerlukan pinjaman sebanyak
apapun untuk menghubungi mereka di alamat e-mel mereka di rannerloan565@gmail.com. Semoga Allah membantu kita semua.]]]]

IVANA LUKA said...

Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk membetulkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Cari tidak lebih lagi kerana kami berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang terlupakan !! Kami memberi pinjaman kepada syarikat, entiti swasta dan individu dengan kadar faedah yang rendah dan berpatutan sebanyak 2%. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (ivanaluka04@gmail.com)

APLIKASI DATA

1) nama ...........................
2) Negara .......................
3) Alamat ......................
4) Gender ........................
5) status perkahwinan .............
6) Kerja ................
7) Nombor Telefon ...........
8) kedudukan di tempat kerja .....
9) pendapatan bulanan ....................
10) jumlah pinjaman .........
11) tempoh pinjaman .....
12) Pinjaman destinasi ..................
13) Tarikh lahir ........................

Terima kasih.

alya ryo said...

Halo,
Nama saya Alya Ryo dari Jakarta di Indonesia, saya menjadi mangsa penipuan di tangan peminjam palsu, saya memohon pinjaman sekitar 300 juta dari seorang wanita di negara-negara bersatu dan saya kehilangan sekitar 20 juta tanpa mendapat pinjaman , Mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, dan saya dibayar tetapi masih saya tidak mendapat pinjaman, mereka merujuk saya kira-kira 2 kali kepada dua wanita yang berbeza di ibu negara Sepanyol, saya harap saya akan bertemu dengan orang yang betul, tetapi saya tidak Dan saya kehilangan perniagaan saya dalam proses tersebut.
Nasib baik untuk saya, seorang kawan yang baru saja memohon pinjaman, dan mendapat pinjaman tanpa apa-apa tekanan, memperkenalkan saya kepada Ketua Pegawai Eksekutif PINJAMAN AMANAH, Puan Ivana Luka dan saya memohon 500 juta, saya fikir ia adalah penipuan seperti biasa, Tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam, 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana perniagaan saya pulih semula
Jadi saya nasihat sesiapa yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
Puan Ivana Luka melalui e-mel: ivanaluka04@gmail.com

Anda masih boleh menghubungi saya jika anda mempunyai keraguan atau memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: alyaryo10@gmail.com

alya ryo said...

Halo,
Nama saya Alya Ryo dari Jakarta di Indonesia, saya menjadi mangsa penipuan di tangan peminjam palsu, saya memohon pinjaman sekitar 300 juta dari seorang wanita di negara-negara bersatu dan saya kehilangan sekitar 20 juta tanpa mendapat pinjaman , Mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, dan saya dibayar tetapi masih saya tidak mendapat pinjaman, mereka merujuk saya kira-kira 2 kali kepada dua wanita yang berbeza di ibu negara Sepanyol, saya harap saya akan bertemu dengan orang yang betul, tetapi saya tidak Dan saya kehilangan perniagaan saya dalam proses tersebut.
Nasib baik untuk saya, seorang kawan yang baru saja memohon pinjaman, dan mendapat pinjaman tanpa apa-apa tekanan, memperkenalkan saya kepada Ketua Pegawai Eksekutif PINJAMAN AMANAH, Puan Ivana Luka dan saya memohon 500 juta, saya fikir ia adalah penipuan seperti biasa, Tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam, 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana perniagaan saya pulih semula
Jadi saya nasihat sesiapa yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
Puan Ivana Luka melalui e-mel: ivanaluka04@gmail.com

Anda masih boleh menghubungi saya jika anda mempunyai keraguan atau memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: alyaryo10@gmail.com

alya ryo said...

Halo semua,
Nama saya Alya Ryo dari Jakarta di Indonesia, saya menjadi mangsa penipuan di tangan peminjam palsu, saya memohon pinjaman sekitar 300 juta dari seorang wanita di negara-negara bersatu dan saya kehilangan sekitar 20 juta tanpa mendapat pinjaman , Mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, dan saya dibayar tetapi masih saya tidak mendapat pinjaman, mereka merujuk saya kira-kira 2 kali kepada dua wanita yang berbeza di ibu negara Sepanyol, saya harap saya akan bertemu dengan orang yang betul, tetapi saya tidak Dan saya kehilangan perniagaan saya dalam proses tersebut.
Nasib baik untuk saya, seorang kawan yang baru saja memohon pinjaman, dan mendapat pinjaman tanpa apa-apa tekanan, memperkenalkan saya kepada Ketua Pegawai Eksekutif PINJAMAN AMANAH, Puan Ivana Luka dan saya memohon 500 juta, saya fikir ia adalah penipuan seperti biasa, Tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam, 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana perniagaan saya pulih semula
Jadi saya nasihat sesiapa yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
Puan Ivana Luka melalui e-mel: ivanaluka04@gmail.com

Anda masih boleh menghubungi saya jika anda mempunyai keraguan atau memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: alyaryo10@gmail.com

alya ryo said...

Halo semua,
Nama saya Alya Ryo dari Jakarta di Indonesia, saya menjadi mangsa penipuan di tangan peminjam palsu, saya memohon pinjaman sekitar 300 juta dari seorang wanita di negara-negara bersatu dan saya kehilangan sekitar 20 juta tanpa mendapat pinjaman , Mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, dan saya dibayar tetapi masih saya tidak mendapat pinjaman, mereka merujuk saya kira-kira 2 kali kepada dua wanita yang berbeza di ibu negara Sepanyol, saya harap saya akan bertemu dengan orang yang betul, tetapi saya tidak Dan saya kehilangan perniagaan saya dalam proses tersebut.
Nasib baik untuk saya, seorang kawan yang baru saja memohon pinjaman, dan mendapat pinjaman tanpa apa-apa tekanan, memperkenalkan saya kepada Ketua Pegawai Eksekutif PINJAMAN AMANAH, Puan Ivana Luka dan saya memohon 500 juta, saya fikir ia adalah penipuan seperti biasa, Tetapi saya mendapat pinjaman saya dalam masa kurang dari 24 jam, 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana perniagaan saya pulih semula
Jadi saya nasihat sesiapa yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
Puan Ivana Luka melalui e-mel: ivanaluka04@gmail.com

Anda masih boleh menghubungi saya jika anda mempunyai keraguan atau memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: alyaryo10@gmail.com

Michelle douglas said...

Adakah anda mencari dana untuk melunaskan kredit dan hutang? Adakah anda mendapati diri anda dalam sedikit masalah dengan bil yang tidak dibayar dan tidak tahu cara ke mana atau ke mana hendak pergi? Bagaimana dengan mencari firma Konsolidasi Hutang yang boleh dipercayai yang boleh membantu anda mengurangkan ansuran bulanan supaya anda mempunyai pilihan bayaran balik yang berpatutan serta ruang untuk bernafas ketika sampai akhir bulan dan bil perlu dibayar?

** Adakah anda dipaksa secara kewangan?
** Adakah anda mencari dana untuk membayar kredit dan hutang?
** Adakah anda mencari pembiayaan untuk menubuhkan perniagaan anda sendiri?
** Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi atau perniagaan untuk pelbagai tujuan?
** Adakah anda mencari pinjaman untuk melaksanakan projek besar?

Kami menawarkan jenis pinjaman berikut

* Pinjaman Penyatuan Hutang * Pinjaman Perniagaan * Pinjaman Peribadi * Pinjaman Rumah * Kewangan Kereta * Pinjaman Komersil * Pinjaman Pelaburan * Penyatuan Hutang * Perancangan Perniagaan * Kewangan Pembangunan Komersial * Harta Tanah Gadai Janji * Pinjaman Kredit Buruk * Pinjaman komersial * Pinjaman modal kerja * Pinjaman pembinaan * Pinjaman kereta, * Pinjaman Hotel * Pinjaman pelajar

Kami memberi pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2% dan tempoh pinjaman 1 hingga 30 tahun untuk membayar balik pinjaman (selamat dan tidak bercagar). Jangan simpan masalah kewangan anda kepada diri sendiri agar anda tidak menjadi tuan hutang atau tekanan kewangan, sebab itu anda harus menghubungi kami dengan cepat untuk menyelesaikan masalah kewangan anda. Ia akan menjadi sukacita yang hebat kepada kami apabila anda stabil secara kewangan.

E-mel: michelledouglas899@gmail.com

Iskandar Lestari said...

Apakah Anda memerlukan pinjaman segera untuk menyelesaikan kebutuhan finansial Anda? Apakah Anda memerlukan dana untuk melunasi hutang Anda? Apakah Anda mencari modal awal? Atau Anda ingin memperluas bisnis yang ada, silahkan cari lebih banyak lagi karena kami menawarkan pinjaman antara maksimum maksimal $ 5.000,00 sampai $ 20.000.000,00, kami dapat dipercaya, rileks, masuk akal dan dinamis, dengan Garansi 100% Kami juga menyediakan mata uang, €, IDR dan $} Yang paling menarik adalah pinjaman kami ditawarkan dengan harga sangat rendah silahkan hubungi kami melalui alamat kontak berikut
Situs web: https: //iskandarlestari.wordpress.com
E-mail {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITE: {D8980E0B}

wulan sari said...

Nama saya Wulan Sari, dari Romania, saya berjanji untuk berkongsi kesaksian ini untuk Tuhan dalam hidup saya. 2 minggu yang lalu, saya sangat memerlukan wang, jadi saya memohon pinjaman, kemudian mendapati diri saya dalam tangan yang salah yang mendakwa peminjam pinjaman yang baik di seluruh dunia, tidak mengetahui bahawa mereka semua penipu. Mereka mengutip RM2500 dari saya dan enggan menghantar saya pinjaman saya meminta. Saya sangat keliru dan kecewa saya menjadi mabuk, pada hari yang setia saya pergi ke bar untuk minum dan kemudian saya berjumpa dengan seorang sahabat lama, saya memberitahu semua perkara yang berlaku kepada saya, maka dalam proses itu dia memperkenalkan saya kepada Puan Loana George Ketua Pegawai Eksekutif Jaminan Jaminan Amanah LTD di mana beliau menerima pinjaman kira-kira RM56,000.00. maka dia memberi saya e-mel pinjamanageorge11@gmail.com, Dan saya menghubungi dia dengan segera saya pulang, dia memberitahu saya peraturan dan peraturan dan saya mengikuti, selepas memproses dokumen dalam masa kurang dari 24 jam, saya menerima pinjaman saya sebanyak RM42,000.00 ... Saya yakin dia juga akan senang membantu anda, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman cepat, hanya mendaftar melalui Puan Loana George dan anda boleh menghubunginya melalui e-mel: (loanageorge11 @ gmail. com).
anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sariwulan3600@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia adalah satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
Terima kasih.

Post a Comment

Terima kasih kerana mengunjungi Blog hartanah ini.
Kami menghargai komen anda!