Rasulullah SAW bersabda mafhumnya :

“Meraka yang mencari harta dunia (kekayaan ) dengan jalan yang halal dan menahan dirinya dari meminta-minta (tidak menjadi pengemis ) dan berusaha mencari nafkah untuk keluarganya serta belas kasihan, kasih sayang terhadap jiran tetangganya, nescaya di hari kiamat kelak ia akan berjumpa dengan Allah dengan mukanya berseri-seri seperti bulan purnama pada waktu malam.” (Riwayat At-Tabrani)




Selasa, 19 Mac 2013

PROSEDUR RINGKAS JUAL BELI HARTANAH

 
1. Membayar booking, biasanya 2-3% daripada harga rumah. Peguam akan menyediakan dokumen perjanjian jual beli. Juga dapatkan resit dan surat tawaran pembelian sama ada daripada ejen / peguam / pemilik.

2. Dalam masa 14 hari (atau lebih) penjual dan pembeli akan dipanggil utk menandatangani surat perjanjian jual beli. Sekiranya gagal disebabkan pembeli (pembeli membatalkan urusan jual beli tanpa sebarang alasan yg munasabah), wang tempahan (booking) akan dikira hangus. Manakala jika disebabkan penjual menarik diri, pembeli boleh memaksa penjual meneruskan jualan atau memulangkan wang tempahan + ganti rugi (dapatkan khidmat peguam).

3. Pembeli perlu menjelaskan baki deposit (biasanya 7-8%) semasa Perjanjian jual beli (SPA) ditandatangani, kepada penjual.

4. Dalam kes membabitkan urusan Pejabat Tanah / Kerajaan negeri, contohnya yg memerlukan kelulusan / pelepasan seperti rezab melayu, kos rendah, akan diuruskan oleh peguam. selepas mendapat kelulusan, barulah urusan menyelesaikan pembayaran diambil kira. Jika hartanah tidak memerlukan kelulusan / pelepasan, tempoh pemabyaran dikira dari tarikh perjanjian jual beli.

5. Pembeli mesti menjelaskan baki harga rumah (90%) dalam tempoh 90hari. Sekiranya gagal, pembeli diberi masa 30hari tambahan dengan faedah dikenakan kepada pembeli yg dikira secara harian. Jika gagal disebabkan oleh bank tidak meluluskan pinjaman pembeli maka deposit 10% adalah dianggap hangus.

6. Selepas bayaran penuh dibuat, pembeli boleh mengambil alih hartanah.

Perkhidmatan saya :
1. membantu anda membuat pinjaman perumahan (islamic) - lebih mudah dengan networking yg aku ada, kalian hanya perlu submit doc dan aku akan menguruskan permohonan pinjaman kalian ke 5 buah bank. 
3. Bantuan guaman untuk jual / beli rumah - Panel peguam aku bersedia membantu kalian.
4. Pengeluaran EPF.
5. Lelong - Lawatan tapak, semakan cukai / maintenance, membida, urusan proses selepas lelongan
6. Laporan penilaian (penentuan market value hartanah anda) - panel penilai swasta bersedia memberikan bantuan kepada kalian
7. jualan hartanah / belian / sewaan

Call/sms/whatsapp : 012-541 4096

82 ulasan:

wawalicious berkata...

salam bro..nak tanye...kalo gaji sy dlm 2500 (bekerja dgn company) & ade side income buat bisnes nasi campur,layak ke buat pinjaman perumahan?

KhairulNawawi berkata...

LAYAK

Unknown berkata...

Assalam..nk tnye psl no 5..jika bnk x lulus loan 10% burn..mohon pencerahan...tq bro..

Unknown berkata...

Salam.. saya ada jual rumah. s&p dah tamat tempoh 10/11/2013. Apa perlu saya buat, Lawyer buyer bagi macam2 alasan, nak ikutkan dah 4 bulan dah ni. pening kepala.. minta tolong sgt saudara bagi panduan untuk saya. Kalau boleh nak jual kepada buyer lain...

KhairulNawawi berkata...

jka bank xlulus loan.. biasanya deposit akan dipulangkan.. tapi jika pembeli sengaja cancel atau loan da lulus tpi sengaja cancel. deposit forfeited

KhairulNawawi berkata...

en eddy : sila rujuk dgn peguam en. dan terma dlm snp

Zali zainal berkata...

As salam. Saya nak jual rumah yg masih dlm pinjaman bank, boleh ke? Boleh ke pembeli hanya buat pinjaman sebanyak baki pinjaman yg ada sahaja? Tq

KhairulNawawi berkata...

En Zali : Boleh aje. Pastikan Harga Jual melebihi baki hutang.. klw x nanti tuan kene top up duit sendiri pula.

Contoh SECARA RINGKAS:
Nilai Rumah kini = RM200,000
Baki Hutang = RM 150,000
HARGA JUAL KEPADA PEMBELI BARU = RM200,000 (BERDASARKAN NILAI PASARAN)

# TUAN AKAN DAPAT CASH RM50,000

neorise berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Unknown berkata...

Berapa lama pihak bank akan menyerahkan baki penjualan rumah.

Unknown berkata...

Nak tanyer ... kalau market price 180k tapi buka harga jualan sebanyak 230k, adakan ini dibenarkan?

Shahnun berkata...

Assalam. Saya nak tanya. Pada tahun 2012, saya telah menjual tanah. Tanah itu atas nama 5 beradik. Oleh kerana ketika itu saya berusia 17 tahun, maka segala urusan jual beli telah diserahkan kepada ibu saya. Mak saya dan pembeli telah menandatangani surat akuan sumpah dimahkamah. Pembeli telah membina rumah diatas rumah tersebut sebelum pembayaran atas dasar timbang rasa kami sekeluarga ini kerana dia membeli tanah kami dgn loan. Pada bulan mei 2014, baru loan dia diluluskan. Setelah itu saya cuba mendapatkan peguam mengenai perkembangan terkini mengenai jual beli tanah ini. Pihak peguam menyatakan yg dia masih belum dpat surat dari perumahan. Persoalan saya, berapa lama masa yg diambil untuk mendapatkan surat dari perumahan? Maaf, kami sekeluarga tidak biasa dengan jual beli tanah.

dunk ishak berkata...

Assalam n ak tanya, kalau jual beli secara tunai camne? Jadi nak tau apa jaminan yg perlu saya buat untuk menjamin pembeli tidak menipu...
Berdasarkan artikel tuan, nak tanya Perjanjian jual beli tu buat kat pejabat tanah ke? Apa perlu juga penglibatan peguam?
Mengikut prosedur yg encik ckp, mula2 deposit, pastu tandatangan spa, pastu pembeli bayar full payment. So Untuk no6 tu x berapa paham... Maksudnya penukaran nama geran sepatutnya berlaku SELEPAS pembayaran penuh betul tak?

Senario ke2, kalau saya tidak buat SPA, memandangkan pembelian secara tunai, boleh tak saya buat camni...meminta pembeli bank in duit, kemudian ke pejabat tanah utk urusan tukar nama.

Apa pendapat tuan?

Unknown berkata...

Salam tuan, Saya ada membeli shoplot dgn pemaju secara tunai dan setelah membayar 50% ansuran saya mempunyai mslh dgn kewangan. Bolehkah saya apply loan utk baki ansuran 50% lagi dan progress skrg sudah 70%.
STK.

Tanpa Nama berkata...

En saya nak tnaya kalau untuk jual tanah ...prosidur bagaimana pula....saya bukan ejen...tq

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

rumah design terbaru unt dijual --------> http://jual-beli-rmh.blogspot.com/

debra morgan berkata...

Hello Am Puan, Debra Morgan Am sah dan dipercayai pemberi pinjaman pinjaman memberi pinjaman
atas terma yang jelas dan mudah difahami dan syarat pada kadar faedah 2%. dari
$ 12000 kepada $ 7000000 USD, Euro Dan Pounds Sahaja. Saya memberi Pinjaman Perniagaan,
Pinjaman Peribadi, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Kereta Dan Pinjaman Untuk Bayar Off Bil. jika anda
memerlukan pinjaman apa yang anda perlu lakukan adalah untuk anda untuk menghubungi saya secara langsung
di: morgandebra816l@gmail.com
Tuhan memberkati Anda.
Regards,
Puan Debra Morgan
E-mel: morgandebra816@gmail.com


Nota: Semua jawapan hendaklah dihantar kepada: MORGANDEBRA816@GMAIL.COM

Unknown berkata...

PINJAMAN TAWARAN
 Hello, pencari pinjaman kami mengalu-alukan anda ke Syarikat Pinjaman sah swasta yang cenderung melepaskan kekayaan dan Membasmi tekanan dan kemiskinan.
Pembiayaan Harta sering boleh menjadi satu cabaran sebenar - memakan masa, mengecewakan, mahal - tanpa akses kepada sambungan yang tepat dan kepakaran dalam menggunakan pendekatan yang betul. Di sini adalah berita baik kami menawarkan semua jenis s pinjaman apa-apa cara anda menginginkannya. Dalam segala yang kita lakukan, kita menggunakan "K.I.S.S." formula - kerana kami percaya dalam "Menyimpan Ia supremely Mudah". Perniagaan kami hanya membantu Pemaju Hartanah, Pelabur Hartanah, Syarikat Berhad dan Perniagaan Tempatan mendapatkan pembiayaan yang mereka perlukan, cepat, cekap, dengan syarat-syarat yang terbaik dan kadar faedah 1.5%. Dari seluruh seluruh pasaran, sama ada ia menjadi UK PEMBANGUNAN KEWANGAN - MERAPATKAN KEWANGAN - gadai janji HARTA KOMERSIL - BELI KE LET PORTFOLIO PINJAMAN, dll Kami akan menawarkan pengaturan pembiayaan yang tepat untuk membolehkan pelanggan kami untuk berkembang dan makmur dengan mencapai satu atau lebih daripada tiga asas perniagaan:
Hubungi kami hari ini melalui E-mel anda {} sarahmantiwongloanhome@gmail.com atau sarahmantiwongfinancialsolution@yahoomail.com.

Unknown berkata...

Hati-hati di sini. Tidak ada yang boleh membantu anda di sini atau bahkan menyarankan bagaimana anda bebas untuk mendapatkan bantuan kewangan. Setiap jawapan dari pemberi pinjaman kredit atas soalan anda, anda harus mengabaikan, kerana Mereka Apakah Penipuan ... penipuan yang nyata ... saya adalah mangsa yang saya koyak Ribuan dolar ... baik terima kasih Tuhan untuk saudara Kristian yang dimaksudkan saya untuk sebuah organisasi pinjaman yang dibentuk oleh beberapa Ibu Clara, claraloans@financier.com.
Mereka membuat hidup saya yang berharga dan memberikannya makna. Ketika adik memberiku semata-mata untuk Untuk kenalan lebih lanjut, saya menghubungi dia. Mereka meluluskan pinjaman sebanyak $ 75.000,00 USD dan dalam 48 jam selepas bertemu semata-mata untuk orang lanjut Untuk melawan kehendak, pinjaman saya disimpan di dalam akaun bank saya tanpa cagaran. Saya akan menyesal Total hidupku, Kerana pada titik waktu saya hanya bercerai ayah dari anak saya, dan anak saya (Ridwan) dihadapkan dengan keadaan hidup dan mati. Jangan ragu untuk menghubungi via Email: Claraloans@financier.com. Untuk pertanyaan lebih lanjut. hubungi saya via: Yunitanurudeen@gmail.com

Zulaikha berkata...

Assalamualaikum. Sy ada berurusan dgn peguam ttg penjualan rumah ( guna loan krjn) pd akhir Dis 2014. 10 % dahpun dibyr oleh pihak pembeli. Then, sehingga kini ( Julai 2015 ), sy blm dpt apa2 lg makluman ttg pembyrn sepenuhnya. Br2 ni peguam tersbt meminta sy utk mengemelkn perjanjian awal pembelian rumah dgn pihak pemaju ( walhal semasa urusan perjanjian jual beli sy dah sertakn semua dokumen) utk urusan LHDN kata firma tersebut. Adakah mmg begitu ptosedurnya? Sy asyik tertunggu2...ikut perjanjian plng lama 3 bln dan boleh smpi hingga 6 bln kata firma guaman tersbt) Mohon pencerahan.

Zulaikha berkata...

Assalamualaikum. Sy ada berurusan dgn peguam ttg penjualan rumah ( guna loan krjn) pd akhir Dis 2014. 10 % dahpun dibyr oleh pihak pembeli. Then, sehingga kini ( Julai 2015 ), sy blm dpt apa2 lg makluman ttg pembyrn sepenuhnya. Br2 ni peguam tersbt meminta sy utk mengemelkn perjanjian awal pembelian rumah dgn pihak pemaju ( walhal semasa urusan perjanjian jual beli sy dah sertakn semua dokumen) utk urusan LHDN kata firma tersebut. Adakah mmg begitu ptosedurnya? Sy asyik tertunggu2...ikut perjanjian plng lama 3 bln dan boleh smpi hingga 6 bln kata firma guaman tersbt) Mohon pencerahan.

Unknown berkata...

TAWARAN PINJAMAN UNTUK SEMUA (MOHON SEKARANG)

Adakah anda seorang ahli perniagaan atau perempuan? Adakah anda dalam mana-mana tekanan kewangan? Adakah anda memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda mempunyai pendapatan yang rendah dan sukar untuk mendapatkan pinjaman daripada bank-bank tempatan dan institusi kewangan lain? Jawapan yang ada di sana, Angela Davids Firma Pinjaman adalah jawapannya. Kami menawarkan;

a) pinjaman peribadi, pengembangan perniagaan.
b) Permulaan Perniagaan dan pendidikan.
c) penyatuan hutang.
d) Pinjaman Wang Keras.

Walau bagaimanapun, kaedah kami menawarkan kemungkinan untuk menunjukkan jumlah pinjaman yang diperlukan dan juga tempoh yang anda mampu untuk melengkapkan pembayaran balik pinjaman dengan kadar faedah sebanyak 2%. Ini memberikan peluang yang sebenar untuk mendapatkan wang yang anda perlukan anda. Calon yang berminat, sila hubungi kami melalui: angeladavidsloan@gmail.com

Unknown berkata...

Hello,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan, BRENDA HARAPAN pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah syarat-syarat yang jelas dan mudah difahami dan keadaan Dari
$ 20.000 untuk $ 7000000 USD, Euro Dan Pounds Sahaja. Saya memberi Pinjaman Perniagaan,
Pinjaman Peribadi, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Kereta Dan Pinjaman Untuk Bayar Off Bil. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (brendahope816@gmail.com)

daryanhan berkata...

saya ingin bertanya bagaimana sekiranya pembayaran telah dibuat kepada penjual melalui peguam yang dilantik.tp penjual gagal dihubungi atau menghilangkan diri.apakah jaminan untuk pembel?

kemanakita berkata...

rumah saya masih belum selesai loan bank. saya bercadang nak jual pada anak saya . bagaimana prosidurnya?

lisa ivan berkata...

.
hello saudara kita yang kekasih dan adik sila berhati-hati bagaimana anda memohon pinjaman di internet kerana hampir pemberi pinjaman di internet adalah semua palsu dan orang-orang yang memberi keterangan adalah testifiers semua palsu yang adalah kerja tangan orang-orang yang sama yang membuat tuntutan untuk menjadi pemberi pinjaman tetapi hanya untuk merobek orang yang memerlukan bantuan wang keras mendapatkan mereka i adalah mangsa kepada kebanyakan peminjam palsu dan i adalah satu penipuan lebih RM15,000 kerana saya adalah memerlukan wang untuk membayar hutang saya dan untuk meningkatkan perniagaan saya lagi i Surfer sakit banyak dengan kaum yang palsu yang mendakwa diri mereka sebagai pemberi pinjaman sehingga i adalah memperkenalkan kepada ibu Dewi Ahmad dengan seorang kawan reza cindy saya yang memberitahu saya bagaimana dia mendapat pinjaman beliau dari ibu syarikat Dewi Ahmad yang kemudian saya dihubungi ibu tetapi masih takut di dalam saya kerana pengalaman masa lalu saya dan i mengelakkan menjadi mangsa kepada ini peminjam palsu dan kawan saya bahawa dia mendapat pinjaman dari dirinya dan saya boleh melihat bukti dalam dia dan menunjukkan kepada saya bukti yang pinjaman beliau adalah memindahkan kepada beliau dan saya memohon borang permohonan pinjaman dan dalam masa kurang 24 jam i mendapat pinjaman saya pinjaman saya ia adalah seperti mimpi untuk saya tidak pernah percaya bahawa terdapat sebarang pemberi pinjaman pinjaman benar dalam internet tetapi hari ini ibu Dewi Ahmad telah menamatkan ketidakstabilan kewangan saya dan sekarang saya dan keluarga saya hidup bahagia sebab itulah saya membuat keputusan untuk membuat kesaksian ini supaya anda orang yang kita berhati-hati tentang bagaimana anda memohon pinjaman kerana hampir semua pemberi pinjaman semua ini adalah palsu supaya saudara dan kakak jika anda memerlukan pinjaman sila buat tidak tergesa-gesa kesilapan sekarang dan menghubungi ibu Dewi Ahmad sekarang di melalui dewiahmad.loanfirm@gmail.com e-mel kini anda juga boleh hubungi saya di lisaivan070@gmail.com
terima kasih dan Tuhan memberkati anda semua

Unknown berkata...

TESTMONY MY
Nama saya Akbar Al Baker i am Ketua Pegawai Eksekutif Qatar Airways.I mahu anda semua tahu bahawa Ranner syarikat pinjaman adalah salah satu syarikat pinjaman yang terbaik
di internet untuk memberikan anda pinjaman sebanyak choice.I anda mendapat pinjaman daripada syarikat itu beberapa bulan sahaja back.I menghantar jemputan kepada mereka, untuk mendapatkan jumlah tertentu 30 juta dolar
untuk maintainace kraf udara kita dan perjalanan udara merevolusikan, semasa besar tempoh ekonomi headwinds.A pengangkutan penstabilan papan udara dan bersatu
agensi jaminan pinjaman enggan menawarkan kami required.we pinjaman descided untuk mencari yang genuie percuma syarikat pinjaman pasaran di internet untuk tawaran pinjaman, Kami dapat
menghubungi mereka di sini di internet melalui bantuan Jabatan I.T kami, dan kami memenuhi semua keperluan yang mereka minta, tempoh 3 hari bekerja kami menerima pinjaman kita diminta
untuk, ia tidak pernah terlintas di fikiran saya bahawa senarai terpilih pinjaman dalam talian akan menjadi yang mudah hanya 3 langkah mudah dan kami menerima yang loan.I amat gembira dengan pinjaman Ranner
syarikat, dan saya ingin mengucapkan terima kasih secara peribadi Waleed Abulkhair atas usaha gigih beliau untuk membawa kita ke tahap ini kami mengesyorkan perkhidmatan mereka kepada sesiapa yang memerlukan pinjaman sebanyak
apapun untuk menghubungi mereka di alamat e-mel mereka di rannerloan565@gmail.com. Semoga Allah membantu kita semua.]]]]

IVANA LUKA berkata...

Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk membetulkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Cari tidak lebih lagi kerana kami berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang terlupakan !! Kami memberi pinjaman kepada syarikat, entiti swasta dan individu dengan kadar faedah yang rendah dan berpatutan sebanyak 2%. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (ivanaluka04@gmail.com)

APLIKASI DATA

1) nama ...........................
2) Negara .......................
3) Alamat ......................
4) Gender ........................
5) status perkahwinan .............
6) Kerja ................
7) Nombor Telefon ...........
8) kedudukan di tempat kerja .....
9) pendapatan bulanan ....................
10) jumlah pinjaman .........
11) tempoh pinjaman .....
12) Pinjaman destinasi ..................
13) Tarikh lahir ........................

Terima kasih.

Unknown berkata...

Halo,
Nama saya Alya Ryo dari Jakarta di Indonesia, saya menjadi mangsa penipuan di tangan peminjam palsu, saya memohon pinjaman sekitar 300 juta dari seorang wanita di negara-negara bersatu dan saya kehilangan sekitar 20 juta tanpa mendapat pinjaman , Mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, dan saya dibayar tetapi masih saya tidak mendapat pinjaman, mereka merujuk saya kira-kira 2 kali kepada dua wanita yang berbeza di ibu negara Sepanyol, saya harap saya akan bertemu dengan orang yang betul, tetapi saya tidak Dan saya kehilangan perniagaan saya dalam proses tersebut.
Nasib baik untuk saya, seorang kawan yang baru saja memohon pinjaman, dan mendapat pinjaman tanpa apa-apa tekanan, memperkenalkan saya kepada Ketua Pegawai Eksekutif PINJAMAN AMANAH, Puan Ivana Luka dan saya memohon 500 juta, saya fikir ia adalah penipuan seperti biasa, Tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam, 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana perniagaan saya pulih semula
Jadi saya nasihat sesiapa yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
Puan Ivana Luka melalui e-mel: ivanaluka04@gmail.com

Anda masih boleh menghubungi saya jika anda mempunyai keraguan atau memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: alyaryo10@gmail.com

Unknown berkata...

Halo,
Nama saya Alya Ryo dari Jakarta di Indonesia, saya menjadi mangsa penipuan di tangan peminjam palsu, saya memohon pinjaman sekitar 300 juta dari seorang wanita di negara-negara bersatu dan saya kehilangan sekitar 20 juta tanpa mendapat pinjaman , Mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, dan saya dibayar tetapi masih saya tidak mendapat pinjaman, mereka merujuk saya kira-kira 2 kali kepada dua wanita yang berbeza di ibu negara Sepanyol, saya harap saya akan bertemu dengan orang yang betul, tetapi saya tidak Dan saya kehilangan perniagaan saya dalam proses tersebut.
Nasib baik untuk saya, seorang kawan yang baru saja memohon pinjaman, dan mendapat pinjaman tanpa apa-apa tekanan, memperkenalkan saya kepada Ketua Pegawai Eksekutif PINJAMAN AMANAH, Puan Ivana Luka dan saya memohon 500 juta, saya fikir ia adalah penipuan seperti biasa, Tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam, 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana perniagaan saya pulih semula
Jadi saya nasihat sesiapa yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
Puan Ivana Luka melalui e-mel: ivanaluka04@gmail.com

Anda masih boleh menghubungi saya jika anda mempunyai keraguan atau memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: alyaryo10@gmail.com

Unknown berkata...

Halo semua,
Nama saya Alya Ryo dari Jakarta di Indonesia, saya menjadi mangsa penipuan di tangan peminjam palsu, saya memohon pinjaman sekitar 300 juta dari seorang wanita di negara-negara bersatu dan saya kehilangan sekitar 20 juta tanpa mendapat pinjaman , Mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, dan saya dibayar tetapi masih saya tidak mendapat pinjaman, mereka merujuk saya kira-kira 2 kali kepada dua wanita yang berbeza di ibu negara Sepanyol, saya harap saya akan bertemu dengan orang yang betul, tetapi saya tidak Dan saya kehilangan perniagaan saya dalam proses tersebut.
Nasib baik untuk saya, seorang kawan yang baru saja memohon pinjaman, dan mendapat pinjaman tanpa apa-apa tekanan, memperkenalkan saya kepada Ketua Pegawai Eksekutif PINJAMAN AMANAH, Puan Ivana Luka dan saya memohon 500 juta, saya fikir ia adalah penipuan seperti biasa, Tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam, 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana perniagaan saya pulih semula
Jadi saya nasihat sesiapa yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
Puan Ivana Luka melalui e-mel: ivanaluka04@gmail.com

Anda masih boleh menghubungi saya jika anda mempunyai keraguan atau memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: alyaryo10@gmail.com

"ISKANDAR LENDERS" berkata...

Apakah Anda memerlukan pinjaman segera untuk menyelesaikan kebutuhan finansial Anda? Apakah Anda memerlukan dana untuk melunasi hutang Anda? Apakah Anda mencari modal awal? Atau Anda ingin memperluas bisnis yang ada, silahkan cari lebih banyak lagi karena kami menawarkan pinjaman antara maksimum maksimal $ 5.000,00 sampai $ 20.000.000,00, kami dapat dipercaya, rileks, masuk akal dan dinamis, dengan Garansi 100% Kami juga menyediakan mata uang, €, IDR dan $} Yang paling menarik adalah pinjaman kami ditawarkan dengan harga sangat rendah silahkan hubungi kami melalui alamat kontak berikut
Situs web: https: //iskandarlestari.wordpress.com
E-mail {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITE: {D8980E0B}

Unknown berkata...

Nama saya Wulan Sari, dari Romania, saya berjanji untuk berkongsi kesaksian ini untuk Tuhan dalam hidup saya. 2 minggu yang lalu, saya sangat memerlukan wang, jadi saya memohon pinjaman, kemudian mendapati diri saya dalam tangan yang salah yang mendakwa peminjam pinjaman yang baik di seluruh dunia, tidak mengetahui bahawa mereka semua penipu. Mereka mengutip RM2500 dari saya dan enggan menghantar saya pinjaman saya meminta. Saya sangat keliru dan kecewa saya menjadi mabuk, pada hari yang setia saya pergi ke bar untuk minum dan kemudian saya berjumpa dengan seorang sahabat lama, saya memberitahu semua perkara yang berlaku kepada saya, maka dalam proses itu dia memperkenalkan saya kepada Puan Loana George Ketua Pegawai Eksekutif Jaminan Jaminan Amanah LTD di mana beliau menerima pinjaman kira-kira RM56,000.00. maka dia memberi saya e-mel pinjamanageorge11@gmail.com, Dan saya menghubungi dia dengan segera saya pulang, dia memberitahu saya peraturan dan peraturan dan saya mengikuti, selepas memproses dokumen dalam masa kurang dari 24 jam, saya menerima pinjaman saya sebanyak RM42,000.00 ... Saya yakin dia juga akan senang membantu anda, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman cepat, hanya mendaftar melalui Puan Loana George dan anda boleh menghubunginya melalui e-mel: (loanageorge11 @ gmail. com).
anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sariwulan3600@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia adalah satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
Terima kasih.

aditya.aulia139@gmail.com berkata...

Assalamualaikum
Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu Iskandar pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM via: {mail: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

charity white berkata...

Halo,
Ini adalah untuk memberitahu masyarakat bahawa Puan Charity White, pemberi pinjaman swasta, mempunyai peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan bantuan kewangan, membayar bil, melabur dalam perniagaan baru atau meningkatkan perniagaan anda. Kami memberi pinjaman 2% kepada syarikat dan individu. Ia tidak memerlukan banyak dokumen, serta terma dan syarat yang jelas dan sensitif. Hubungi kami melalui e-mel: (charitywhitefinancialfirm@gmail.com) Kami akan menyediakan perkhidmatan terbaik kami.

Alfred Nehemia berkata...

Kabar baik!! pencari pinjaman !!!

Nama saya Alfred Daniel Nehemia dari bali Indonesia, roti CEO Daniel Bakery, Pertama-tama saya akan mengatakan bahwa Tuhan harus memberkati Lady jane karena mengenalkan saya kepada perusahaan pinjaman yang jujur ​​dan halal sehingga saya benar-benar percaya bahwa Anda memberi tahu rekan kerja bahwa saya mempunyai Ide bagus untuk memulai bisnis sendiri karena mendapat pekerjaan tidak mudah jadi saya pergi ke bank untuk mendapatkan pinjaman (Rp800 juta) tapi mereka semua meminta uang muka sebesar jumlah pinjaman saya tapi satu-satunya properti yang saya miliki adalah motor. Sepeda, yang membuat saya merasa kecewa

Jadi saya mencari perusahaan pinjaman online tapi kebanyakan menipu dan menipu, saya hampir kehilangan harapan dan kepercayaan diri sampai saya membaca artikel tentang lady jane tapi saya tidak sempat menutup tapi membaca artikelnya jadi saya mencoba pencarian online lain yang disebut craigslist. org dimana saya melihat iklan perusahaan Dangote Loan jadi saya memutuskan untuk melamar dan menghubungi lady jane juga

Dangote Loan Company memberikan pinjaman dengan tingkat suku bunga 2% dan tidak kurang dari Rp20 juta

Saya mengikuti prosedur di sana, memberikan semua yang diminta, saya juga sangat takut, tapi untuk kemuliaan tuhan, doaku dijawab dan uang pinjaman saya ditransfer ke saya tanpa masalah.

jadi jangan buang waktu anda kontak Dangote perusahaan pinjaman Via dangotegrouploandepartment@gmail.com

Anda juga bisa mencari di google untuk informasi lebih lanjut, ini nyata dan sangat nyata atau hubungi saya juga melalui email di alfreddaniel324@gmail.com dan juga di BBM: 7AEA8FA5

ADOIFLOANS berkata...

Pencari pinjaman yang dihormati

Tawaran pinjaman segera pada kadar 1%

Adakah anda mencari pinjaman tahun baru, pinjaman peribadi, gadai janji, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tidak bercagar, modal risiko, dan sebagainya ... Anda berada di tempat yang betul Penyelesaian pinjaman anda! Saya seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan Individu dan perniagaan pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan kadar faedah 1% dan kami juga memberikan pinjaman cepat kepada pelanggan kami. Kami juga mampu memberi pinjaman yang anda perlukan. Hubungi kami melalui e-mel:
[adoifloans@gmail.com]


************************
BORANG PERMOHONAN PINJAMAN
************************

nama:
Negara:
Jumlah Pinjaman:
Tempoh:
Kenalan telefon:
Pendapatan bulanan:
Pendudukan:



;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Menunggu tindak balas pantas anda.
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

[adoifloans@gmail.com]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


salam dari

Adoif pinjaman.

jurjanibude0811@gmail.com berkata...

Halo semua, saya Jurjani · Budil, saya dari Malaysia.my kakak Novita bodoh di blog ini. Saya ingin anda semua tahu bahawa terdapat syarikat pinjaman yang boleh dipercayai di sini yang dapat membantu anda menyelesaikan masalah kewangan anda tanpa tekanan dan banyak orang di sini dapat memberi kesaksian untuk itu, sila berhati-hati untuk tidak menjadi korban kepada orang-orang yang salah di sini. kakak saya NOVITA telah ditipu, empat kali dan kehilangan kira-kira Rm 25,000 untuk yuran pendaftaran, yuran pemindahan, bayaran cukai dan yuran insurans, selepas pembayaran itu dia tidak mendapat pinjaman, tetapi mereka meminta saya untuk membayar lagi dan dua sahabat baik dari Jakarta bandar di Indonesia, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat pinjaman yang dikenali sebagai "firma pinjaman Aasimah Aadila beberapa tahun yang lalu" pemberi pinjaman ibu muslim yang baik, kakak saya Novita Rm 680,000 pinjaman hanya dalam satu jam permohonan saya semalam. dia terkejut apabila dia mendapat mesej dari bank CIMBnya dan jumlah itu dipindahkan terus kepadanya, tanpa sebarang tekanan atau kelewatan. dan sejak itu saya telah diarahkan sehingga 13 orang dari Malaysia dan Indonesia dan mereka semua mendapat pinjaman mereka dan boleh memberi keterangan kepada peluang yang baik ini dan juga kawan Thailand saya baru saja menerima pinjamannya semalam dan kami semua gembira. Jangan duduk dan runtuh perniagaan anda, dapatkan pinjaman sebenar hari ini dan tentukan diri anda.

Saya sangat teruja untuk membantu negara saya mendapat pinjaman daripada syarikat pinjaman yang boleh dipercayai ramai orang gembira di negara kita yang mendapatkan pinjaman mereka dari ibu Muslim yang baik, anda boleh e-mel saya melalui (jurjanibude0811@gmail.com) atau anda boleh menghubungi Puan .Aimimah Aadila syarikat melalui (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) untuk maklumat lanjut, saya di sini untuk membantu. Tuhan memberkati kamu semua.

Siti Aminah berkata...

Halo,
nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya sarankan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, karena ada begitu banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 pemberi pinjaman, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang karena berhutang.

Saya hampir menyerah sampai saya meminta saran dari seorang teman yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asli dan perusahaan yang sangat andal yaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa ada tekanan dan pada suku bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa rekening bank saya dan menemukan jumlah pinjaman yang saya minta telah ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan apa pun sehingga saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

Saya ingin Anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati karena ia sangat membantu dalam kehidupan dan kehidupan finansial saya. Anda harus menganggap diri Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman dari Ibu Alicia Radu, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya akan dengan senang hati menjawab Anda karena Anda juga dapat membantu orang lain setelah Anda menerima pinjaman Anda.

Unknown berkata...

Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang CREDIT UNION DAYA LESTARI di salah satu blog saya menghubungi CREDIT UNION DAYA LESTARI konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun 2017/18 dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
dia BBM INVITE:{D8980E0B}
Calls Only ::{+12542276869}
WhatsApp Only::{+33753893351}

LAWRANCE SIMO berkata...

SILA BACA!!!! SILA BACA!!!! SILA BACA!!!! SILA BACA!!!!

Hey Guys !!! Sangat gembira saya mendapat saya dari Mike Fisher. Kad ATM kosong saya boleh mengeluarkan $ 2,000 setiap hari. Saya mendapatnya dari minggu lalu dan sekarang saya mempunyai $ 14,000 secara percuma. ATM kosong mengeluarkan wang dari mana-mana mesin ATM dan tidak ada nama di atasnya, ia tidak dapat dikesan dan kini saya mempunyai wang untuk perniagaan dan wang yang cukup untuk saya dan keluarga saya untuk hidup. Saya sangat gembira saya bertemu Mike Fisher kerana saya bertemu dua orang di hadapannya dan mereka mengambil wang saya tanpa mengetahui bahawa mereka adalah penipuan. Tetapi saya gembira sekarang. Mike Fisher menghantar kad melalui DHL dan saya mendapatnya dalam masa dua hari. Dapatkan kad anda sendiri dari dia sekarang dia tidak seperti penipu lain berpura-pura mempunyai kad ATM, Dia memberikannya secara percuma untuk membantu orang walaupun ia menyalahi undang-undang tetapi ia banyak membantu dan tidak ada yang pernah ditangkap. Saya bersyukur kepada Mike Fisher kerana dia mengubah kisah saya secara tiba-tiba. Kad ini berfungsi di semua negara kecuali, Mali dan Nigeria. Alamat e-mel Mike Fisher adalah blankatm002@gmail.com

julia simon berkata...




Selamat siang,
Saya mengerti bahwa Anda sangat tertarik untuk mendapatkan pinjaman mendesak di internet,
GLOBAL FINANCE LIMITED adalah grup perusahaan yang menawarkan pinjaman kepada individu di seluruh dunia dengan suku bunga yang terjangkau, dan saya ingin Anda tahu bahwa GLOBAL FINANCE LIMITED akan melakukan apa yang tidak dapat dilakukan perusahaan lain untuk Anda.

Saya minta maaf atas apa yang telah Anda lalui sebelumnya, menginfeksi itu salah satu masalah di tangan kreditor palsu, saya yakinkan Anda 100% bahwa GLOBAL FINANCE LIMITED adalah perusahaan yang dapat diandalkan saat ini sedang menyiapkan skema dalam bentuk akuisisi Pinjaman untuk membantu berbagai individu serta organisasi yang berniat renovasi, hutang?

Apakah Anda membutuhkan pinjaman darurat untuk membayar hutang Anda, atau Apakah Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Apakah Anda ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda membutuhkan konsolidasi atau pinjaman hipotek? Ny. Augusta Ibramhim, CEO GLOBAL FINANCE LIMITED, ia seorang wanita bisnis internasional dan Pemberi Pinjaman yang telah menawarkan rekam jejak Pinjaman. Saya juga ingin Anda tahu bahwa GLOBAL FINANCE LIMITED tidak pernah terlibat dalam kegiatan penipuan.

Nama saya Julia Simon, saya adalah korban penipuan di tangan pemberi pinjaman palsu. Saya telah kehilangan sekitar $ 45,000,00 karena saya membutuhkan modal besar $ 180,000,00. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi. Bisnis saya hancur dan dalam proses itu saya kehilangan putra saya. Saya tidak tahan lagi dengan hal ini.

Pada bulan Desember 2018, teman saya memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. Augusta Ibramhim, yang pada akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di perusahaan pinjaman tempat dia bekerja. Ibu yang baik, Augusta Ibramhim,

Saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk berterima kasih kepada Ny. Augusta Ibramhim, dan semoga Tuhan terus memberkati Ny. Augusta Ibramhim, ketika saya menghubungi ibu Ny. Augusta Ibramhim, saya sangat senang saya mendapatkan pinjaman dengan sukses ke dalam akun saya hanya dengan Biaya aplikasi pinjaman saya)

jadi saya memutuskan untuk membagikan kesaksian saya untuk membantu orang lain di sini dalam bahasa Malaysia untuk mendapatkan pinjaman mereka, Anda dapat menghubungi Mrs. Augusta Ibramhim, melalui EMAIL: augustaibramhim11@gmail.com

Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk memberi nasihat kepada semua orang Malaysia bahwa ada banyak scammer di luar sana, jadi jika Anda membutuhkan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman dengan cepat, hanya mendaftar melalui Ny. Augusta Ibramhim,

dan Anda dapat menghubunginya melalui email: (augustaibramhim11@gmail.com).
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (juliasimon460@gmail.com). jika Anda memiliki keraguan. tolong dia satu-satunya orang yang bisa diandalkan dan dapat dipercaya.

AIDA berkata...

Hari yang baik untuk orang-orang baik dari Indonesia. Saya ingin berbagi kesaksian saya tentang bagaimana pemberi pinjaman yang baik Anthony Yuliana Lenders membantu saya dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya dengan pinjaman besar, nama saya Aida Ninin dari Indonesia, saya sudah menjadi korban dari pemberi pinjaman palsu yang menjanjikan saya pinjaman tetapi saya kecewa, saya telah kehilangan Rp 20.000.000 juta ketika saya melamar Rp 800.000.000.000 saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi. Bisnis saya hancur, dan dalam proses itu saya kehilangan putra saya. Saya tidak tahan lagi dengan kejadian ini, saya bertemu dengan seorang teman yang bernama Jerry Andi, dia memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman yang baik, Anthony Yuliana Lenders yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di perusahaan dan saya mendapatkan jumlah persis yang saya lamar, saya dapat jumlah pinjaman sebesar Rp 800.000.000 juta dari Pemberi Pinjaman Anthony Yuliana setelah saya membayar asuransi pinjaman dan biaya transfer saya dan saya sangat senang, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk berterima kasih kepada Allah, semoga Allah terus memberkati Anthony Pemberi Pinjaman Yuliana Saya juga akan ingin menggunakan kesempatan ini untuk memberi nasihat kepada sesama orang Indonesia, bahwa jika Anda memerlukan pinjaman asli dan ingin mendapatkan pinjaman cepat dengan tingkat bunga 1%, cukup daftarkan ibu yuliana melalui email: (anthony.yulianalenders@gmail.com) BBM PIN (E37F9BCC) Anda juga dapat menghubungi saya melalui email, (aidaninin12@gmail.com)

Fatma Wati berkata...

Nama saya Fatma Wati, saya ingin menggunakan medium ini untuk menasihati semua orang supaya berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman Internet kerana begitu banyak peminjam internet di sini adalah semua penipu dan mereka hanya berkongsi cerita untuk menipu wang anda, saya memohon pinjaman sebesar Rp45,000,000,00 dari seorang wanita di Jerman dan saya kehilangan jumlah sebesar Rp8.000.000,00 tanpa mendapat pinjaman,

Pada tarikh 27 September, 2018, kawan saya DIANA JAMES di tempat kerja saya memberitahu saya bagaimana dia memohon pinjaman daripada GLOBAL FINANCE LIMITED dan dia akhirnya menerima pinjamannya. Saya tidak pernah mempercayainya sehingga saya pergi bersamanya ke bank untuk mengesahkannya dan saya kagum kerana saya telah kehilangan banyak wang hanya untuk mendapatkan pinjaman untuk keluarga saya.

Semoga Tuhan memberkati Puan Augusta Ibramim yang baik untuk apa yang dia lakukan kepada saya dan keluarga saya, saya memberitahu kawan saya untuk memperkenalkan saya kepada ibu yang baik. Augusta Ibramhim, GLOBAL FINANCE LIMITED, dia dan saya memohon pinjaman sebanyak Rp180,000,000,00.
Saya mematuhi terma dan syarat pinjaman syarikat dan permohonan pinjaman saya diluluskan untuk saya tanpa tekanan dan kesukaran.

 Akhirnya, saya menerima pinjaman dalam akaun bank saya dan saya memanggil rakan saya DIANA JAMES bahawa saya telah menerima pinjaman dan saya juga telah memperkenalkan begitu banyak orang kepada ibu yang baik Puan Augusta Ibramhim.
Saya mahu anda yang membaca kesaksian saya untuk menghubungi ibu yang baik jika anda memerlukan pinjaman supaya anda juga akan memberi keterangan mengenai muhibah ibu yang baik.

jadi saya menggunakan jalan ini untuk memaklumkan setiap orang Indonesia dan orang lain yang sesuai untuk membaca kesaksian saya dan dia memerlukan pinjaman untuk dihubungi
Puan Augusta Ibramhim melalui EMAIL: (augustaibramhim11@gmail.com)
Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui EMAIL: fatmawati111m@gmail.com
Anda juga boleh menghubungi rakan saya DIANA JAMES melalui EMAILnya: dianajames111m@gmail.com

sekali lagi terima kasih semua kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran

JERRY berkata...

Assalamualaikum, saya JERRY ANDI sangat senang karena saya mendapat pinjaman dari Anthony Yuliana Pemberi Pinjaman Saya tidak pernah percaya bahwa saya bisa mendapatkan pinjaman di situs ini, semua pujian ditujukan kepada TUHAN, saya mendapat pinjaman sebesar Rp70.000. 000 juta dari Anthony Yuliana Pemberi Pinjaman semoga ALLAH memberkati mereka semua, saran saya kepada mereka yang mencari pinjaman di situs ini bahwa mereka harus sangat berhati-hati karena ada banyak pemberi pinjaman palsu, untuk pinjaman 100%, hubungi (anthony.yulianalender @ gmail.com) BBM INVITE ((E37F9BCC)) atau melalui whatsapp +2348138908619 Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya {jerryandi843@gmail.com}

Michelle Andy berkata...

Sebuah kabar baik untuk semua orang, dewan direksi perusahaan MICHELLE ANDY LOAN ketika memberikan pinjaman kepada semua pemohon sehingga harga kami pada tingkat bunga 1% setahun baru-baru ini memenuhi kebutuhan keuangan Anda. Semua yang kami butuhkan dari Anda adalah beberapa informasi tentang Anda jadi jika Anda tertarik. Tidak ada bentuk biaya, lebih sedikit tekanan. Ada solusi pembayaran faks online, cepat dan selalu tersedia.
Pinjaman bayaran kredit macet memungkinkan Anda untuk menyelesaikan kewajiban keuangan kecil Anda seperti membawa anjing Anda ke dokter hewan untuk perawatan yang diperlukan. Bagian terbaiknya adalah Anda tidak perlu mengetuk pintu orang tua Anda untuk mendapatkan uang. dll. Jika Anda perlu menunjukkan minat Anda, silakan hubungi kami di portal / pelanggan kami (michelle.andyloanfirm@gmail.com)

Mr. Joshua berkata...

Adakah anda memerlukan pinjaman cepat dengan kadar faedah yang relatif rendah serendah 2% ?, cari lagi kerana Linda Moore Firma Pinjaman menawarkan pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang e.t.c. tidak kira nilai kredit anda. Firma Pinjaman Linda Moore dijamin memberi perkhidmatan kewangan kepada pelanggan kami di seluruh dunia. Dengan pakej pinjaman yang fleksibel, pinjaman boleh diproses dan dipindahkan kepada peminjam dalam masa yang sesingkat mungkin, hubungi pakar kami untuk nasihat dan perancangan kewangan jika anda memerlukan pinjaman cepat. E-mel: lindamooreloans@gmail.com atau WHATSAPP: +19292227999.

OKTA MIRA berkata...

Nama saya adalah Okta Mira Anda dipersilakan untuk ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY tempat di mana Anda memiliki kesempatan untuk mengubah defisit keuangan menjadi individu yang kaya dengan bantuan staf berkualifikasi tinggi melalui staf yang bertekad dan memiliki sumber daya keuangan yang baik tempat berselingkuh atau merampok Orang-orang dari uang mereka adalah tabu tempat di mana Anda dilengkapi secara finansial untuk mengatasi kekurangan keuangan saya telah mengulurnya itulah sebabnya saya datang ke sini untuk memberi tahu Anda bahwa tidak semua kreditur online adalah penipuan atau penipuan karena prioritas utama ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY adalah untuk menyediakan dana dalam mata uang apa pun untuk semua klien mereka sehingga mereka akan dapat memenuhi kebutuhan keuangan mereka setiap hari jadi jangan biarkan saya ditinggalkan Anda membutuhkan dana untuk:
✓ Tagihan Rumah Sakit
✓ Renovasi Rumah
✓ Pembesaran Bisnis
✓ Refinancing Ekstensi Pertanian
✓ Penambangan Emas
✓ Proyek pembiayaan dengan kebutuhan keuangan yang lebih tinggi Semua ini dan banyak lagi
email:{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
    WhatsApp Only :: {+33753893351}
     BBM INVITES: {D8980E0B}
{4424A}

Anthony Silvia berkata...

Kabar baik
Nama saya Silvia Anthony, warga negara Indonesia, dari kota Medan. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran penting kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman dengan sangat hati-hati karena internet penuh dengan penipu, Beberapa kreditor ada di sini untuk menipu orang dan merobek uang hasil jerih payah mereka tetapi Mrs. MICHELLE ANDY adalah perusahaan yang berbeda
Beberapa bulan yang lalu, saya benar-benar membutuhkan pinjaman tetapi bank tidak dapat menawarkan saya, karena mereka membutuhkan jaminan nyata, yang tidak dapat saya berikan. Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online dan saya ditipu 200 juta, mencoba membayar biaya tak berujung mereka yang saya tidak pernah tahu adalah semua kebohongan dan cara mereka menipu orang tak berdosa yang membutuhkan bantuan. Saya hampir mati, sampai seorang teman merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Mrs. MICHELLE, pemilik MICHELLE ANDY LOAN FIRM, Dia adalah pemberi pinjaman global; Saya menghubungi dia dan meminjamkan pinjaman sebesar Rp 850.000.000 dalam waktu kurang dari 8 jam dari pemrosesan dengan tingkat bunga 1% dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya saat saya membayar 1juta yang mereka minta saya bayar dan itu satu-satunya biaya yang saya bayar, saya sangat terkejut Bu MICHELLE mentransfer kredit saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan jumlah yang saya terapkan dikreditkan ke rekening bank saya

Saya memutuskan untuk mengingatkan dan membagikan kesaksian saya tentang Ny. MICHELLE, sehingga orang-orang dari Medan dan Indonesia dapat dengan mudah mendapatkan pinjaman tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Ny. Michelle Andy melalui email: {michelle.andyloanfirm@gmail.com} orBBM {E382b834}

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (anthonysilvia10@gmail.com)
 dan Mr.Ridwan Byo yang memperkenalkan saya dan memberi tahu saya tentang Ms. Michelle Andy, Ia juga menerima pinjamannya dari Ms. Anda juga dapat menghubunginya melalui email: (byor3517@gmail.com)
Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Allah terus memberkati Nona Michelle Andy, Firma Kredit atas pekerjaan baik dalam hidup saya dan keluarga saya.

Anthony Silvia berkata...

Kabar baik
Nama saya Silvia Anthony, warga negara Indonesia, dari kota Medan. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran penting kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman dengan sangat hati-hati karena internet penuh dengan penipu, Beberapa kreditor ada di sini untuk menipu orang dan merobek uang hasil jerih payah mereka tetapi Mrs. MICHELLE ANDY adalah perusahaan yang berbeda
Beberapa bulan yang lalu, saya benar-benar membutuhkan pinjaman tetapi bank tidak dapat menawarkan saya, karena mereka membutuhkan jaminan nyata, yang tidak dapat saya berikan. Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online dan saya ditipu 200 juta, mencoba membayar biaya tak berujung mereka yang saya tidak pernah tahu adalah semua kebohongan dan cara mereka menipu orang tak berdosa yang membutuhkan bantuan. Saya hampir mati, sampai seorang teman merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Mrs. MICHELLE, pemilik MICHELLE ANDY LOAN FIRM, Dia adalah pemberi pinjaman global; Saya menghubunginya dan meminjamkan pinjaman sebesar Rp. 80.000.000
 juta dalam waktu kurang dari 8 jam dari pemrosesan dengan tingkat bunga 1% dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya saat saya membayar 1juta yang mereka minta saya bayar dan itu satu-satunya biaya yang saya bayar, saya sangat terkejut Bu MICHELLE mentransfer kredit saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan jumlah yang saya terapkan dikreditkan ke rekening bank saya

Saya memutuskan untuk mengingatkan dan membagikan kesaksian saya tentang Ny. MICHELLE, sehingga orang-orang dari Medan dan Indonesia dapat dengan mudah mendapatkan pinjaman tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Ny. Michelle Andy melalui email: {michelle.andyloanfirm@gmail.com} orBBM {E382b834}

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (anthonysilvia10@gmail.com)
 dan Mr.Ridwan Byo yang memperkenalkan saya dan memberi tahu saya tentang Ms. Michelle Andy, Ia juga menerima pinjamannya dari Ms. Anda juga dapat menghubunginya melalui email: (byor3517@gmail.com)
Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Allah terus memberkati Nona Michelle Andy, Firma Kredit atas pekerjaan baik dalam hidup saya dan keluarga saya.

Unknown berkata...

Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskand=alestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
dia BBM INVITE:{D8980E0B}
WhatsApp Only::{+33753893351}

Michelle Andy berkata...

Selamat petang, Sir / Madam:
Ini adalah untuk memberitahu semua republik am Indonesia dan negara-negara lain perkataan untuk mengetahui syarikat pinjaman yang betul dan sah, FIRM PINJAMAN MICHELLE ANDY, Kami menyediakan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 1% dan itulah jaminan jaminan 100% , DOLLAR, RUPIAH, dan mata wang lain. Isu kredit dan jaminan adalah sesuatu yang selalu dibimbangkan oleh para pelanggan ketika mencari pinjaman
dari pemberi pinjaman yang sah. Tetapi FIRM PINJAMAN MICHELLE ANDY telah membuat perbezaan dalam industri pinjaman. Kami boleh menguruskan pinjaman dari sekitar $ 1,000.00 hingga $ 1,000,000.00
Perkhidmatan kami termasuk:
Penyatuan hutang
Gadai janji kedua
Pinjaman Perniagaan
Pinjaman peribadi
Pinjaman Antarabangsa
pinjaman syarikat
pinjaman pelajar
pinjaman rumah
dan lain-lain.
Tiada jaminan sosial dan tiada pemeriksaan kredit, jaminan 100%. Apa yang anda perlu lakukan ialah memberitahu kami apa yang anda mahukan dan kami pasti akan merealisasikan impian anda. MICHELLE ANDY LOAN FIRM berkata YES apabila bank anda berkata TIDAK.
Akhir sekali, kerana kami mempunyai banyak wang dan kami bersedia memberi pinjaman kepada setiap individu yang serius dalam mendapatkan pinjaman. Untuk lebih lanjut
Butiran untuk memproses pinjaman kami hubungi email kami: (michelle.andyloanfirm@gmail.com) atau BBM (E382b834)

terima kasih

Michelle Andy

Michelle Andy berkata...

Adakah anda mempunyai hutang, atau adakah anda menolak pinjaman di bank? Pasukan kami akan membantu anda dalam menyelesaikan masalah anda pada kadar faedah sebanyak 1%. Pinjaman Michelle Andy Firma adalah mengesyorkan untuk pinjaman cepat untuk sebarang tujuan. Hanya kad ID, sijil dan foto anda, pengesahan pantas, formaliti minimum, penerimaan cadangan yang tinggi dan keputusan kredit dalam masa kurang dari 24 jam tanpa perlu memberikan bukti pendapatan. Kami mempunyai jumlah pinjaman yang tinggi sehingga 20 juta dari mata wang dunia. Tempoh pembayaran kami adalah dari 6 bulan hingga 20 tahun. Tiada pemeriksaan kredit atau sejarah kredit. Datanglah kepada kami, kami mengendalikan semuanya dalam satu hari. Hubungi kami hari ini melalui e-mel kami: {michelle.andyloanfirm@gmail.com}or whatsapp {+2348132871916}, kami dipercayai untuk kerja yang baik.

Unknown berkata...

Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
dia BBM INVITE:{D8980E0B}
WhatsApp Only::{+33753893351}

Michelle Andy berkata...

Apakah Anda memiliki utang, atau apakah Anda menolak pinjaman di bank? Tim kami akan membantu Anda dalam memecahkan masalah Anda dengan tingkat bunga 1%. Perusahaan pinjaman Michelle Andy direkomendasikan untuk pinjaman cepat untuk tujuan apa pun. Hanya kartu ID, sertifikat dan foto Anda, verifikasi cepat, formalitas minimum, penerimaan proposal yang tinggi dan keputusan kredit dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa perlu memberikan bukti penghasilan. Kami memiliki jumlah pinjaman tinggi hingga 20 juta dari mata uang dunia. Periode pembayaran kami adalah dari 6 bulan hingga 20 tahun. Tidak ada pemeriksaan kredit atau riwayat kredit. Datang kepada kami, kami menangani semuanya dalam satu hari. Hubungi kami hari ini melalui email kami: {michelle.andyloanfirm@gmail.com}or whatsapp {+2348132871916}, kami dipercaya untuk pekerjaan yang baik.

Aasimah Aadila berkata...

Dewan direksi WhatsApp .. +447456405237
Email: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
Ikuti kami di instagram @
Aasimahaadilaahmed.loanfirm
Twitter; aasimhaloanfirm

BERITA BREAK! BERITA BREAKING !! BERITA BREAKING. perusahaan pinjaman cepat dan nyata asli online terbaik telah datang dengan paket pinjaman yang lebih besar untuk semua klien tahun ini 2019. Terapkan untuk pinjaman Anda sekarang
adakah anda memerlukan pinjaman, melakukan memerlukan pinjaman segera, adakah anda memerlukan pinjaman cepat, adakah anda memerlukan pinjaman peribadi, adakah anda memerlukan pinjaman yang besar, adakah anda memerlukan pinjaman perniagaan, Adakah anda memerlukan pinjaman untuk pelaburan terlebih dahulu, adakah anda memerlukan pinjaman jangka panjang, adakah anda memerlukan pinjaman jangka pendek, adakah anda mendapatkan pinjaman tidak bercagar, membayar pinjaman hari yang anda perlukan, adakah anda memerlukan hari yang buruk pinjaman, keseluruhan pinjaman ibu negeri yang saya perlukan, adakah anda mahu pinjaman kereta, adakah anda mahu Morgage pinjaman, adakah anda mahu pinjaman bercagar, adakah anda mahu pinjaman rumah, Kemudian firma pinjaman yang membawa kembali kita pakej yang serendah 1%, pinjaman tanpa faedah, anda bebas untuk mendapatkan anda pinjaman cepat, untuk merealisasikan matlamat anda pada tahun baru ini, semoga allah memberkati anda, inshaillah
Email: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)

OKTA MIRA berkata...

Saya memiliki skor kredit yang sangat rendah sehingga upaya saya untuk meminjam dari Bank ditolak. Saya merasa bangkrut sampai-sampai saya tidak mampu membeli tiga kali sehari, dan saya benar-benar bangkrut karena nama saya identik dengan kemiskinan. saya berhutang baik dari teman-teman saya dan juga dari rentenir hidup saya di bawah ancaman saya harus melarikan diri dari rumah dan saya membawa anak-anak saya untuk bertemu ibu mertua saya karena sifat ancaman yang saya terima dari mereka yang meminjamkan saya uang Jadi saya harus mencari cara cepat dan mendesak untuk membayar kembali uang itu dan juga memulai bisnis baru usaha pertama saya sangat mengerikan karena saya ditipu sebesar Rp5.390.020,00 saya harus pindah juga dua minggu kemudian saya kehilangan Rp300.500,00 kepada pemberi pinjaman yang curang jadi saya turun secara finansial dan emosional karena ini yang paling tidak saya harapkan sehingga seorang teman saya memberi tahu saya untuk menghubungi email ini: :( iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) bahwa saya harus meminta jumlah berapa berharap agar Bunda Iskandar selalu menjadi kembali untuk memberikan bantuan keuangan kepada siapa pun yang membutuhkan sehingga saya meminta untuk jumlah Rp850.000.000,00 dalam waktu 24 jam cerita saya berubah untuk selamanya saya membayar semua hutang saya dan saya juga memiliki cukup uang untuk membiayai sendiri bisnis semua terima kasih kepada teman saya yang memperkenalkan saya kepada ibu khususnya dan juga kepada Ibu Iskandar pada umumnya untuk mengubah rasa malu saya menjadi terkenal
Atas perkenan: ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY
Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

zalina dianto berkata...

WhatsApp ....................... +447456405237
Twitter ........................ aasimahaadila Email: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)

saya Zalina, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di indonesia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet. Saya ingin berbagi kesaksian saya tentang bagaimana teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditor tepercaya ini bernama perusahaan AASIMAHA ADILA.di twitter. Perusahaan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan senilai IDR 970 juta dalam waktu kurang dari 1 jam tanpa tekanan. Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan. Saya telah meningkatkan bisnis saya di 2019 ini.
hubungi saya: (zalinadiato@gmail.com) informasi lebih lanju

WhatsApp ....................... +447456405237
Twitter ........................ aasimahaadila loanfirm

Widya Okta berkata...

Saya Widya Okta, saya ingin bersaksi pekerjaan Tuhan yang baik dalam hidup saya untuk orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata itu, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara.
Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan kredit palsu di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban penipuan pemberi pinjaman 6 kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka.

Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan seorang teman saya yang saya jelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya kepada perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan yaitu SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp900.000.000 dari SANDRAOVIALOANFIRM pada tingkat rendah 2% dalam 24 jam yang saya terapkan tanpa tekanan atau stres. Jika Anda membutuhkan pinjaman, Anda dapat menghubungi dia melalui email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)

Jika Anda memerlukan bantuan dalam proses pinjaman, Anda dapat menghubungi saya melalui email: (widyaokta750@gmail.com) dan beberapa orang lain yang juga mendapatkan pinjaman mereka, Mrs. Jelli Mira, email: (jellimira750@gmail.com). Yang saya lakukan adalah memastikan saya tidak pernah membayar pembayaran cicilan bulanan seperti yang disepakati dengan perusahaan pinjaman.

Jadi saya memutuskan untuk membagikan karya baik Tuhan melalui SANDRAOVIALOANFIRM, karena dia mengubah hidup saya dan keluarga saya. Itulah alasan Tuhan Mahakuasa akan selalu memberkatinya.

zippora.zimslenders berkata...

Adakah anda sedang mencari pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tidak bercagar, modal teroka, dll ... Atau jika anda menolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan untuk satu sebab atau yang lain. Anda berada di tempat yang betul untuk penyelesaian pinjaman anda! Saya seorang pemberi pinjaman swasta, saya memberi pinjaman kepada syarikat dan individu dengan kadar faedah yang rendah dan 1% berpatutan. Faedah. Sila hubungi kami melalui pos: zippora.zimslenders@gmail.com

DATA PEMULIHAN S

1) Nama Penuh: ............................................. .................
2) Alamat: .............................................. ...............................
3) Negara: .............................................. ................................
4) Jantina: ............................................. ........................
5) Status Perkahwinan: ............................................. .................
6) Kerja: .............................................. ..............................
7) Nombor Telefon: ............................................. ........................
8) Jumlah Pinjaman yang Diperlukan: .........................................
9) Tempoh: .............................................. ......................................
10) Tujuan Pinjaman: ............................................. ....................

Yetty Sunarsih berkata...

Saya ingin kembali semua kemuliaan Allah atas apa yang dia gunakan Ibu Alicia Radu lakukan dalam hidup saya, nama saya Yetty Sunarsih dari Sandakan di malaysia, saya janda dengan 3 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan telah menjadi sangat kasar kepada saya dan keluarganya dan saya telah cuba mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian ROBBI bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan saya menghubunginya untuk bertanya tentang Ibu dan betapa benarnya pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan dia memberitahu saya bahawa benar dan saya menghubungi Ibu Ibu Alicia Radu dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya memeriksa akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberi penerangan mengenai syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com) dan anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (yettysunarsihs850@gmail.com) untuk maklumat dan juga kawan saya ROBBI melalui e-mel nya :( robbi5868@gmail.com)

Michelle Andy berkata...

Sebuah kabar baik untuk semua orang, perusahaan MICHELLE ANDY LOAN memberikan pinjaman kepada semua pemohon, dengan tingkat bunga rendah 1% setahun baru-baru ini yang memenuhi kebutuhan keuangan Anda. Semua yang kami butuhkan dari Anda adalah beberapa informasi tentang Anda jadi jika Anda tertarik. hanya sebuah formulir untuk diisi, sedikit tekanan. Ada solusi pembayaran faks online, cepat dan selalu tersedia.
Pinjaman bayaran kredit macet memungkinkan Anda untuk menyelesaikan kewajiban keuangan kecil Anda seperti membawa anjing Anda ke dokter hewan untuk perawatan yang diperlukan. Bagian terbaiknya adalah Anda tidak perlu mengetuk pintu orang tua Anda untuk mendapatkan uang dll. Jika Anda tertarik, silakan hubungi kami di email kami {((michelle.andyloanfirm@gmail.com))} atau BBM (E382b834) Whatsapp {+2348132871916} kami di sini untuk melayani Anda dengan lebih baik dan kami selalu andal untuk layanan instan apa pun

charity white berkata...

Halo,
Ini untuk memberi tahu masyarakat bahwa Nyonya Charity White, pemberi pinjaman swasta memiliki kesempatan finansial untuk semua orang yang membutuhkan bantuan keuangan, membayar tagihan, untuk berinvestasi dalam bisnis baru atau untuk meningkatkan bisnis Anda. Kami memberikan pinjaman dengan bunga sebesar 2% kepada perusahaan dan perorangan. Ini tidak memerlukan banyak dokumen, juga syarat dan ketentuan yang jelas dan peka. Hubungi kami via e-mail: (charitywhitefinancialfirm@gmail.com) Kami akan memberikan layanan terbaik kami.

Mrs.Charlotte berkata...

Adakah anda berfikir untuk mendapatkan bantuan kewangan, Adakah anda serius memerlukan pinjaman segera, Adakah anda berfikir untuk memulakan perniagaan anda sendiri, anda berada dalam hutang, ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda kerana kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan, dan korporat pinjaman, dan semua jenis pinjaman pada kadar faedah 2%, kami menjamin semua pelanggan berharga kami bahawa mereka akan mendapat semua pinjaman masing-masing dan menjadi tahun baru dengan senyuman di wajah mereka.
Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami sekarang melalui email {} charlottemasonloanfirm@gmail.com

Maklumat Peminjam:

Nama penuh: _______________
Negara: __________________
Seks: ______________________
Umur: ______________________
Amaun Pinjaman Diperlukan: _______
Tempoh pinjaman: ____________
Tujuan pinjaman: _____________
Nombor telefon bimbit: ________

Puan Charlotte

Mrs.Charlotte berkata...

Adakah anda berfikir untuk mendapatkan bantuan kewangan, Adakah anda serius memerlukan pinjaman segera, Adakah anda berfikir untuk memulakan perniagaan anda sendiri, anda berada dalam hutang, ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda kerana kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan, dan korporat pinjaman, dan semua jenis pinjaman pada kadar faedah 2%, kami menjamin semua pelanggan berharga kami bahawa mereka akan mendapat semua pinjaman masing-masing dan menjadi tahun baru dengan senyuman di wajah mereka.
Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami sekarang melalui email {} charlottemasonloanfirm@gmail.com

Maklumat Peminjam:

Nama penuh: _______________
Negara: __________________
Seks: ______________________
Umur: ______________________
Amaun Pinjaman Diperlukan: _______
Tempoh pinjaman: ____________
Tujuan pinjaman: _____________
Nombor telefon bimbit: ________

Puan Charlotte

Unknown berkata...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Negara: Indonesia
Nama: Queen Jamillah
Alamat: Nusa Lembongan
Teleph☎: +62 856-9328-4991
WhatsApp:+62 856-9328-4991
e_mail: queenjamillah09@gmail.com
  Sudah dua tahun sekarang saya memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam jumlah 700 juta dari Iskandar Lestari Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya bisa membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi lebih lanjut dari bisnis saya sehingga saya mengajukan jumlah 2,7miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya tercapai dengan mudah. ​​Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ibu Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi ISKANDAR LENDERS hari ini
e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

Budiwati permata berkata...

BERITA BAIK!!!

Nama saya Budiwati Permata, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati, kerana terdapat penipuan di mana-mana, mereka akan menghantar dokumen perjanjian palsu kepada anda dan berjanji ini dan orang itu menganggur, saya mencadangkan anda semua perlu berhati-hati

beberapa bulan yang lalu, saya tegang secara kewangan dan sangat memerlukan pinjaman untuk mendapatkan perniagaan saya, saya tertipu oleh pemberi pinjaman dalam talian. Saya hampir kehilangan harapan sehinggalah Tuhan menggunakan kawan saya Dian Pelangi yang merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat boleh dipercayai yang bernama Christabel's mother yang baik, yang meminjamkan saya pinjaman tidak bercagar 800 juta dalam masa kurang daripada 20 jam tanpa sebarang tekanan atau tekanan dan minat bunga hanya 2%

Saya terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati jumlah yang saya gunakan telah dihantar terus ke akaun bank saya tanpa penangguhan.

Kerana saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik, supaya orang dapat mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi jika anda memerlukan pinjaman, sila hubungi ibu yang baik melalui e-mel: christabelloancompany@gmail.com

dan dengan rahmat Tuhan, dia tidak akan pernah mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman jika anda memegang perintahnya.

Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: permatabudiwati@gmail.com
dan kawan saya Dian Pelangi yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Christabel, dia juga mendapat pinjaman baru dari Puan Christabel, anda juga boleh menghubungi beliau melalui e-mel: (lianmeylady@gmail.com) sekarang,

semua yang saya akan lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran bulanan saya yang saya hantar langsung ke akaun ibu Christabel. Anda masih boleh menghubungi ibu yang baik What'sApp Number +15614916019

sila bijak dan semoga Allah membimbing kita semua

Sara Carlos berkata...

Halo Setiap Satu, saya Puan Sara Carlos dari Maleysia, saya sangat gembira untuk memberi keterangan tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada Legit dan pemberi kredit kredit yang telah mengubah hidup saya dan seluruh keluarga dari rumput menjadi rahmat, daripada menjadi miskin kepada wanita kaya yang kini boleh bermegah dengan kehidupan yang sihat dan kaya tanpa tekanan atau masalah kewangan. Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan menafikan jumlah Rm 35,750 saya menjadi begitu terdesak untuk mendapatkan pinjaman dari pemberi kredit kredit online yang tidak akan menambah kesakitan saya, maka saya memutuskan untuk menghubungi kawan saya Ahmad Mory yang baru-baru ini mendapat pinjaman internet dalam talian sebanyak $ 200,000 dari syarikat itu, kami membincangkan isu ini dan kesimpulan kami dia memberitahu saya tentang seorang wanita bernama Puan Cheryl Martins yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Firma Pinjaman Cheryl Martins. Jadi, saya memohon pinjaman sebanyak RM 950,000.00 dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 1%, jadi pinjaman itu diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan yang dibuat mengenai pemindahan kredit saya hanya membayar untuk pemindahan pinjaman saya dan yuran pengesahan bank saya dan kurang daripada 5 jam pinjaman saya didepositkan dalam akaun bank saya. Jadi, saya ingin memberi nasihat kepada setiap orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi beliau melalui: (cheril.martinsloanfirm@gmail.com atau Whatsapp +2348148328732), Dia tidak tahu bahawa saya melakukan ini saya berdoa agar Tuhan akan memberkati cheryl dan beliau dengan kebahagiaan untuk perkara-perkara baik yang telah dilakukannya dalam hidup saya dan terima kasih kepada kesaksian mory Ahmad yang mengarahkan saya kepada syarikat ibu muslim yang benar yang setia, Anda juga boleh menghubungi saya di carlossara986@gmail.com untuk maklumat lanjut dan di sini juga kenalan rakan saya ahmadrapa79@gmail.com yang memperkenalkan saya kepada Puan Cheryl Martins, Anda juga boleh menghubunginya

"ISKANDAR LENDERS" berkata...

Segala yang kita lakukan [Kami lakukan dalam kesempurnaan]
Kami menawarkan pelbagai jenis perkhidmatan kewangan yang berkaitan dengan: Perancangan Perniagaan, Perdagangan dan Pembangunan Kewangan, Hartanah dan Gadai Janji, Pinjaman Penyatuan Hutang, Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Swasta, Pinjaman Pembiayaan Semula Rumah dengan kadar faedah yang rendah untuk individu, syarikat dan badan korporat dan lain-lain .......
Hubungi Cepat
What'sApp: [+ 44] 7480 729811
 ☎ .............: [+ 44] 7480 729811
e_mail .. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Anda juga boleh melawat mana-mana pihak kami
laman web media sosial untuk maklumat lanjut

https://twitter.com/ISKANDARLESTAR2 [twitter.com]
https://iskandarlestari.wordpress.com/ [wordpress]
https://www.facebook.com/iskandar.lesteri.7 [facebook]
http://iskandarlestariloansfirm.blogspot.com/ [blogspot]
https://www.instagram.com/iskandar_lestari_loan_firm/ [instagram]

Best Regards.
Status:ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY
© Copyright The Iskandar Lenders Group 2019

lady mia berkata...

KABAR BAIK!!!

Nama saya Lady Mia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu kepada Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran di muka, tetapi mereka adalah penipu , karena mereka kemudian akan meminta pembayaran biaya lisensi dan biaya transfer, jadi berhati-hatilah terhadap Perusahaan Pinjaman yang curang itu.

Perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, tidak akan menuntut pembayaran konstan dan mereka tidak akan menunda pemrosesan transfer pinjaman, jadi harap bijak.

Beberapa bulan yang lalu saya tegang secara finansial dan putus asa, saya telah ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman online, saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan menggunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ms. Cynthia, yang meminjamkan saya pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp800,000,000 (800 juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa konstan pembayaran atau tekanan dan tingkat bunga hanya 2%.

Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya terapkan dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

Karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik jika dia membantu saya dengan pinjaman, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres atau penipuan

Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman apa pun, silakan hubungi dia melalui email nyata: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan atas karunia Allah, ia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda mematuhi perintahnya.

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan Sety yang memperkenalkan dan memberi tahu saya tentang Ibu Cynthia, ini emailnya: arissetymin@gmail.com

Yang akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran cicilan pinjaman saya yang akan saya kirim langsung ke rekening perusahaan setiap bulan.

Sepatah kata cukup untuk orang bijak.

KARINA ELENA ROLAND LOAN COMPANY berkata...

SELAMAT DATANG KE KARINA ROLAND LOAN COMPANY, (karinarolandloancompany@gmail.com) matlamat kami adalah untuk menyediakan Perkhidmatan Profesional Cemerlang.

Adakah anda seorang lelaki atau wanita perniagaan? Adakah anda berada dalam kekacauan kewangan atau adakah anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan Skala Kecil dan sederhana? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan anda sukar mendapatkan modal daripada bank tempatan dan institusi kewangan lain ?.

Pinjaman kami diinsuranskan dengan baik untuk keselamatan maksimum adalah keutamaan kami, Matlamat utama kami adalah untuk membantu anda mendapatkan perkhidmatan yang anda layak, Program kami adalah cara paling cepat untuk mendapatkan apa yang anda perlukan dalam sekejap. Kurangkan pembayaran anda untuk mengurangkan tekanan pada perbelanjaan bulanan anda. Dapatkan fleksibiliti yang boleh anda gunakan untuk sebarang tujuan - dari percutian, ke pendidikan, hingga pembelian unik

Kami menawarkan pelbagai jenis perkhidmatan kewangan kepada individu yang memerlukan pinjaman yang termasuk: Pinjaman Peribadi, Pinjaman Penggabungan Hutang, Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Pendidikan, Pinjaman Pinjaman Gadai Pinjaman, Pinjaman Tidak Bercagar, Pinjaman Gadai Janji, Pinjaman Semalaman, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Komersial, Pinjaman Pelaburan , Pinjaman Pembangunan, Pinjaman Automatik, Pinjaman Pembinaan, dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2% setiap tahun bagi individu, syarikat dan badan korporat. Dapatkan yang terbaik untuk keluarga anda dan memiliki rumah impian anda serta skim Pinjaman Umum kami.
Sila hubungi kami untuk maklumat lanjut jika anda berminat: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp kami hanya di +1 (312) 8721-592

MRS KABU LAYU berkata...

Halo, semuanya, tolong, saya dengan cepat ingin menggunakan media ini untuk membagikan kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman yang benar-benar mengubah hidup saya dari kemiskinan menjadi seorang wanita kaya dan sekarang saya memiliki kehidupan yang sehat tanpa tekanan dan kesulitan keuangan,

Setelah berbulan-bulan mencoba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari kreditor online yang sah dalam kredit dan tidak akan menambah rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk meminta saran kepada teman saya tentang bagaimana cara mendapatkan pinjaman online, kami membicarakannya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Mrs. Maria yang adalah CEO Maria Loan. Perusahaan

Saya mengajukan jumlah pinjaman (900 juta) dengan suku bunga rendah 2%, sehingga pinjaman yang disetujui mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena fakta bahwa itu tidak memerlukan jaminan untuk transfer. pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memesan pemberi pinjaman saya dengan kredit saya yang sebenarnya, yang dapat memberikan hati saya harapan.

Terima kasih banyak kepada Ibu Maria karena telah membuat hidup saya adil, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ibu Maria dengan baik melalui E-mail (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk informasi lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman Anda,

Jadi, terima kasih banyak telah meluangkan waktu Anda untuk membaca tentang kesuksesan saya dan saya berdoa agar Tuhan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.
Nama saya adalah kabu layu, Anda dapat menghubungi saya untuk referensi lebih lanjut melalui email saya: (kabulayu18@gmail.com)

Terima kasih semua.

MRS KABU LAYU berkata...

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada kawan saya untuk mendapatkan nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

Terima kasih semua.

Miss Evelyn berkata...

Saya sangat bersyukur kepada Ibu Fraanca Smith karena telah memberi saya
pinjaman sebesar Rp900.000.000,00 saya telah berhutang selama
bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan
saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua
menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah
yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan
belajar tentang Franca Smith di salah satu blog saya menghubungi franca
smith konsultan kredit via email:(francasmithloancompany@gmail.com) dengan
keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan
harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan
pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya
telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan
usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk
diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan
hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu franca Smith via email:(
francasmithloancompany@gmail.com)

julia simon berkata...

nama saya Julia Simon, saya adalah korban penipuan di tangan pemberi pinjaman palsu. Saya telah kehilangan sekitar $ 45.000,00 karena saya membutuhkan modal besar $ 200.000,00. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi. Bisnis saya hancur dan dalam proses itu saya kehilangan putra saya. Saya tidak tahan lagi dengan hal ini. pada Januari 2017, teman saya memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. Augusta Ibramhim, yang pada akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di perusahaan pinjaman tempat dia bekerja. Ibu yang baik, Augusta Ibramhim, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih dan semoga Tuhan melanjutkan untuk memberkatimu. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk menasihati sesama orang Indonesia bahwa ada banyak scammer di luar sana, jadi jika Anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman dengan cepat, hanya mendaftar melalui Mrs Augusta Ibramhim dan Anda dapat menghubunginya melalui email: (augustaibramhim11 @ gmail.com). Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (juliasimon460@gmail.com). jika Anda memiliki keraguan. tolong dia satu-satunya orang yang bisa diandalkan dan dapat dipercaya.

Terima kasih.

GLORIA'S LOAN COMPANY berkata...

Apakah Anda mengalami kesulitan keuangan atau Anda ingin memenuhi impian Anda dengan dana?
Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk melunasi tagihan Anda, Memulai atau memperluas bisnis Anda?
Apakah Anda mengalami kesulitan dalam memperoleh pinjaman dari Pemberi Pinjaman keras atau Bank karena tingginya biaya / persyaratan pinjaman?
Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk alasan yang sah?
Maka khawatir kami datang untuk menawarkan pinjaman kepada pelamar yang tertarik baik lokal maupun luar negeri tidak peduli jenis kelamin atau lokasi tetapi usia harus 18 tahun ke atas.
Kembali ke kami untuk negosiasi jumlah yang Anda butuhkan akan menjadi keputusan yang bijaksana.
JENIS PINJAMAN KAMI
Pinjaman ini dibuat untuk membantu klien kami secara finansial, dengan tujuan mengurangi beban keuangan. Untuk alasan apa pun, pelanggan dapat menemukan rencana pinjaman yang sesuai dari perusahaan kami yang memenuhi persyaratan keuangan.

Data pemohon:
1) Nama Lengkap:
2) Negara
3) Alamat:
4) Seks:
5) Bekerja:
6) Nomor Telepon:
7) Posisi saat ini di tempat kerja:
8 Penghasilan bulanan:
9) Jumlah pinjaman yang dibutuhkan:
10) Periode pinjaman:
11) Apakah Anda mendaftar sebelumnya:
12) Tanggal Lahir:
Hubungi perusahaan pinjaman Gloria S melalui email:
{gloriasloancompany@gmail.com} atau
Nomor WhatsApp: +1 (815) 427-9002
Salam Hormat

josephine jumawan caballo berkata...

Hai semua
Nama saya Josephine jumawan caballo, saya tinggal di orion bataan, phillipine. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu yang baik karina roland kerana membantu saya mendapat pinjaman yang baik setelah saya mengalami pinjaman pinjaman dalam talian palsu yang menipu saya untuk mendapatkan wang tanpa memberikan pinjaman, saya memerlukan pinjaman selama 2 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota orion bataan tempat saya tinggal dan saya jatuh ke tangan syarikat palsu di dubai yang menipu saya dan tidak menawarkan pinjaman kepada saya. dan saya sangat kecewa kerana saya kehilangan semua wang saya kepada sebuah syarikat palsu di dubai, kerana saya berhutang dengan bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak mempunyai apa-apa untuk dijalankan, pada hari yang sangat setia kawan saya memanggil susan Ramirez setelah membaca keterangannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman daripada Puan karina roland, jadi saya terpaksa menghubungi Susan Ramirez dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Puan karina roland bahawa dia adalah ibu yang baik dan saya terpaksa menaruh hati dan saya menghubungi Puan karina roland dan saya terkejut dengan pinjaman saya yang diproses dan dilewati dan dalam masa 6 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah keajaiban dan saya harus memberi maklumat mengenai kerja baik Puan karina roland jadi saya menasihati semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Puan karina roland: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp sahaja +15857083478 dan saya jamin anda bahawa anda akan memberikan maklumat seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lebih lanjut soal Mrs.karina Rola dan emel saya: (josephinejumawancaballo@gmail.com) semoga Tuhan terus memberkati dan mengasihi ibu karina roland untuk mengubah kehidupan kewangan saya.

Unknown berkata...

Nama saya lazu dorin i dari Jakarta di Indonesia, saya seorang perancang busana dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di internet,

begitu banyak pemberi pinjaman di sini adalah penipu dan mereka ada di sini. menipu Anda dengan uang hasil jerih payah Anda, saya mengajukan pinjaman untuk sekitar Rp 900.000.000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 29 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 29 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman dan bisnis saya tentang jatuh ke dalam hutang

Ketika saya sedang mencari perusahaan pinjaman swasta yang dapat diandalkan, saya melihat iklan lain secara online dan nama perusahaan tersebut adalah Perusahaan Pinjaman yang Mendesak. Saya kehilangan 15 juta dengan mereka dan sampai hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya ajukan.

Ya Tuhan, teman-teman yang mengajukan pinjaman juga menerima pinjaman tersebut, memperkenalkan saya ke perusahaan terpercaya di mana Ibu Augusta Ibramhim bekerja sebagai manajer cabang, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp 900.000.000 dan mereka meminta kredensial saya,

dan setelah itu mereka selesai memverifikasi detail saya, pinjaman disetujui untuk saya dan saya pikir itu hanya lelucon, dan mungkin ini adalah salah satu penipuan yang membuat saya kehilangan uang, tetapi saya tertegun. Saat saya mendapat pinjaman dalam waktu kurang dari 6 jam dengan bunga rendah 2% tanpa agunan

Saya sangat senang Tuhan menggunakan teman-teman saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan karena saya selamat itu membuat bisnis saya melambung dan dilikuidasi dan sekarang bisnis saya terbang tinggi di Indonesia dan tidak ada yang akan mengatakannya. tahu tentang perusahaan fashion.

Jadi saya menyarankan semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau lainnya untuk berhubungan
ibu augusta Ibramhim melalui email: augustaibramhim11@gmail.com

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (lazu dorin
lazulazudorin@gmail.com) dan Sety memperkenalkan dan berbicara tentang Augusta Ibramhim, dia juga mendapat pinjaman baru dari Augusta, Anda juga dapat menghubunginya melalui emailnya: Amrizal Oppo
amrizalamrizaloppo@gmail.com Sekarang, yang akan saya lakukan hanyalah mencoba melakukan pembayaran atas pinjaman yang saya kirim langsung ke rekening mereka setiap bulan.

Sepatah kata untuk orang bijak sudah cukup

Sekali lagi terima kasih telah membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kami dan memberi kami umur panjang dan sejahtera dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan baik yang sama dalam hidup Anda.
Ibu baik nomor WhatsApp Augusta Ibramhim + 2348108497108

Unknown berkata...

assalamualaikum
Nama saya Rinie Debris. Saya seorang pemilik bisnis yang menjual kosmetik dan pakaian. Untuk sementara, saya telah mencari pemberi pinjaman pinjaman yang dapat saya pinjam untuk mengembangkan bisnis saya dan juga menciptakan lapangan kerja untuk orang lain. Pengalaman pertama saya dengan pemberi pinjaman internet sangat buruk dan saya kehilangan jumlah 44 juta karena saya mengajukan permohonan 880 juta untuk meningkatkan bisnis saya. Setelah pengalaman saya, saya berjanji pada diri sendiri bahwa saya tidak akan pernah meminjam dari internet karena saya scammed.

Jadi, suatu hari saya dengan setia membaca sebuah artikel di sebuah blog dan setelah saya selesai membaca saya pergi untuk memeriksa bagian komentar untuk mengetahui apa yang mereka pikirkan. Saya melihat komentar dari Lazu Dorin, seorang pengusaha besar dan dia berbagi cerita tentang bagaimana dia meminjam pinjaman besar dari perusahaan tempat Ibu Maria Gabriel bekerja.

Kemudian, saya memutuskan untuk menghubungi Lazu Dorin dan saya menceritakan kisah saya tentang bagaimana saya kehilangan 44 juta dari pemberi pinjaman yang buruk. Saya masih ingat dengan jelas bagaimana dia memberi tahu saya bahwa semua pencarian saya untuk pemberi pinjaman yang dapat diandalkan telah berakhir. Dia mengirim email kepada saya dan saya mengirim email kepadanya untuk memastikan karena saya tidak ingin kehilangan uang lagi. dia menjawab saya dan mengatakan saya harus menghubungi rincian perusahaan tempat Ibu Maria Gabriel bekerja dan saya akan menerima pinjaman saya tanpa penundaan dan saya harus mencoba untuk berbagi kabar baik saya sehingga orang lain aman dari pemberi pinjaman yang buruk.

Jadi saya menghubungi Bu Maria Gabriel melalui email: (mariagabrielam11g@gmail.com) dan ini email Lazu Dorin: (lazulazudorin@gmail.com) yang saya hubungi.
Setelah saya menghubungi perusahaan pinjaman, saya diminta untuk menyerahkan semua yang diminta dari saya sebagai peminjam dan setelah beberapa saat, pinjaman disetujui untuk saya dan saya menerima pinjaman saya tanpa penundaan atau tekanan apapun.
Jadi, saya menambahkan informasi pribadi saya kepada siapa saja yang mencari pemberi pinjaman yang dapat dipercaya untuk menghubungi saya dan saya siap membantu Anda karena saya ingin orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk. Hubungi saya melalui email saya: riniedebrisam11y@gmail.com

Saya berdoa agar TUHAN memberikan mereka yang membutuhkan pinjaman untuk melihat cerita saya sehingga mereka dapat diselamatkan seperti saya. Saya selalu siap memberikan bantuan kepada siapa saja yang membutuhkan, jadi jangan ragu untuk menghubungi saya kapan saja karena saya tidak membuat orang-orang saya jatuh ke tangan pencuri.

Teddy berkata...

Kabar baik!!!

Nama saya teddy dan saya dari Jawa Tengah Indonesia dan alamat saya KP. KADU RT 10 RW 04 KEL SUKAMULYA KEC CIKUPA KAB TANGERANG BANTEN, Saya baru saja menerima pinjaman Rp 3 Miliar (Small Business Admintration (SBA) dari Perusahaan Pinjaman Dangote setelah membaca artikel dari Lady Jane Alice (ladyjanealice@gmail.com) dan Mahammad Ismali (mahammadismali234@gmail.com) tentang cara mendapatkan
pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote dengan tingkat bunga 2% tanpa lisensi atau biaya gurantor, saya baru saja melamar melalui email dan ikhlas selama prosesnya, awalnya saya takut mengira itu seperti penipuan perusahaan peminjaman sebelumnya, tetapi yang mengejutkan saya ini nyata bahwa saya juga berjanji akan memberi tahu lebih banyak orang, percayalah itu nyata 100%, pelamar lain dari negara lain juga dapat bersaksi.

Email Perusahaan Pinjaman Dangote Melalui email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com

Email saya: teddydouble334@yahoo.com

Teddy berkata...

Kabar baik!!!

Nama saya teddy dan saya dari Jawa Tengah Indonesia dan alamat saya KP. KADU RT 10 RW 04 KEL SUKAMULYA KEC CIKUPA KAB TANGERANG BANTEN, Saya baru saja menerima pinjaman Rp 3 Miliar (Small Business Admintration (SBA) dari Perusahaan Pinjaman Dangote setelah membaca artikel dari Lady Jane Alice (ladyjanealice@gmail.com) dan Mahammad Ismali (mahammadismali234@gmail.com) tentang cara mendapatkan
pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote dengan tingkat bunga 2% tanpa lisensi atau biaya gurantor, saya baru saja melamar melalui email dan ikhlas selama prosesnya, awalnya saya takut mengira itu seperti penipuan perusahaan peminjaman sebelumnya, tetapi yang mengejutkan saya ini nyata bahwa saya juga berjanji akan memberi tahu lebih banyak orang, percayalah itu nyata 100%, pelamar lain dari negara lain juga dapat bersaksi.

Email Perusahaan Pinjaman Dangote Melalui email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com

Email saya: teddydouble334@yahoo.com

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Blog hartanah ini.
Kami menghargai komen anda!