Rasulullah SAW bersabda mafhumnya :

“Meraka yang mencari harta dunia (kekayaan ) dengan jalan yang halal dan menahan dirinya dari meminta-minta (tidak menjadi pengemis ) dan berusaha mencari nafkah untuk keluarganya serta belas kasihan, kasih sayang terhadap jiran tetangganya, nescaya di hari kiamat kelak ia akan berjumpa dengan Allah dengan mukanya berseri-seri seperti bulan purnama pada waktu malam.” (Riwayat At-Tabrani)




Selasa, 18 Jun 2013

Sijil Agensi Harta Tanah - INSPEN

Assalamua'laikum..

Kepada anda yg berminat untuk menjadi seorang ejen harta tanah yg mana berpeluang meraih pendapatan mencecah ribuan RM anda boleh lah mendaftarkan diri bagi PROGRAM SIJIL AGENSI HARTA TANAH yang dijalankan oleh INSTITUT PENILAIAN NEGARA (INSPEN).


 Apa bestnya kerjaya sebagai ejen harta tanah?
1. Pendapatan tiada batasan mengikut usaha anda.
2. Bebas menguruskan masa anda sendiri
3. Berpeluang untuk menubuhkan syarikat ejen hartanah anda sendiri (setelah mendapat tauliah sebagai Ejen Hartanah Berdaftar oleh Lembaga Penilai, Pentaksir dan Ejen Harta Tanah Malaysia (LPPEH)
4. Berpeluang menjana pendapatan dari sumber pelaburan hartanah
dan banyak lagi..

 
sebagai contoh komisen jualan hartanah adalah sehingga 3% dari harga jualan..
katakan anda menjual sebuah rumah teres 2 tingkat RM500k (lembah klang purata teres 2 tingkat adalah sekitar RM500k).
maka komisen dari transaksi ini = RM15,000/-
selepas ditolak dengan bahagian Syarikat (agensi dimana anda bernaung) katakan 50%. Maka anda akan mendapat pendapatan / komisen anda pada bulan itu = RM7,500/-
wow banyakkan?
Itu baru sebuah rumah.. belum termasuk sewaan hartanah dan lain2..



Program lain yg juga turut dijalankan adalah Sijil Penilaian Harta Tanah (SPHT), Sijil Pengurusan Harta Tanah (SPGT) dan Sijil Agensi Harta Tanah (CEA) (separuh masa & sepenuh masa).

Pendaftaran dan maklumat lanjut boleh dilakukan secara online melalui laman web rasmi INSPEN iaitu www.inspen.gov.my bermula Mei 2013 hingga September 2013.
facebook.com/InspenJpph





5 ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Blog hartanah ini.
Kami menghargai komen anda!