Rasulullah SAW bersabda mafhumnya :

“Meraka yang mencari harta dunia (kekayaan ) dengan jalan yang halal dan menahan dirinya dari meminta-minta (tidak menjadi pengemis ) dan berusaha mencari nafkah untuk keluarganya serta belas kasihan, kasih sayang terhadap jiran tetangganya, nescaya di hari kiamat kelak ia akan berjumpa dengan Allah dengan mukanya berseri-seri seperti bulan purnama pada waktu malam.” (Riwayat At-Tabrani)




Ahad, 8 November 2015

JOM! mulakan pelaburan Hartanah!

Jom bersama naik "Keretapi menuju Destinasi"
.
.
Saya beritahu kepada ramai circle of friend saya..

Jangan terlalu pasif dan defensive sangat dalam memulakan pelaburan Hartanah..

Jangan terlalu takut dan ngeri meminjam RM200k utk membeli hartanah..

Jangan menanti / menunggu hartanah idaman.. hartanah terbaik..

Jangan membuat saving terlalu lama.. nanti penat.. ketahuilah inflasi sangat pantas memakan wang simpanan kita..


Sila lah mulakan dahulu.. kita x punya banyak masa.. kita xpunya banyak ruang.. ambillah.. rebutlah.. selagi ada peluang..

Inysaallah kita bersama2 bergerak.. walaupun perlahan.. itu lebih baik dari tidak bergerak lansung.. kita bermula kita akan sampai ke destinasinya juga.. sepertimana perlahannya keretapi lokomotif.. bergerak mengangkut muatan.. walau perlahan.. akhirnya sampai jua!

saya boleh cerita bagaimana saya bermula.. saya tidak peduli gaji saya RM2k.. saya belajar dan ambil tindakan.. saya mengambil risiko.. dan percayalah ianya mmg suatu nikmat!


Salam kejayaan dunia akhirat! Jumpa anda di Jom Hartanah @ SACC Mall!

By MKNK
[ November 2015 ]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Blog hartanah ini.
Kami menghargai komen anda!