Rasulullah SAW bersabda mafhumnya :

“Meraka yang mencari harta dunia (kekayaan ) dengan jalan yang halal dan menahan dirinya dari meminta-minta (tidak menjadi pengemis ) dan berusaha mencari nafkah untuk keluarganya serta belas kasihan, kasih sayang terhadap jiran tetangganya, nescaya di hari kiamat kelak ia akan berjumpa dengan Allah dengan mukanya berseri-seri seperti bulan purnama pada waktu malam.” (Riwayat At-Tabrani)




Selasa, 3 Februari 2015

KENANGAN KU UMRAH DAN ZIARAH DI DUA KOTA SUCI - MAY 2014

Bismillah..

Hmm tgh2 aku belek2 galeri gambar dlm hanfon aku ni.. terlihat pula album gambar-gambar kenangan semasa aku mengerjakan ibadah umrah pada May 2014 yg lepas.. Jadi aku kongsikan kat sini.. mudah-mudahan menjadi pemangkin dan semangat untuk kawan-kawan agar dapat menjejakkan kaki ke sana juga insya allah..



Allah sebak rasa.. ngalir air mata.. rindu utk kembali ke kota suci itu..

Pertama2nya aku sgt bersyukur kerana dpt menjejakkan kaki dan mengerjakan ibadah di dua kota suci ini..

Kota yg penuh barakah.. segala ibadah diganjarkan berlipat ganda... kota yg penuh menyimpan sejarah.. kota yg menyimpan jasad2 para pejuang islam.. kota yg juga menyimpan jasad Nabi S.A.W serta ahli keluarga dan para sahabat..






Iaitu lah kota Madinah al-munawwarah

Allah humma solli a'la sayyidina Muhammad


dan juga Kota Makkah al-mukarromah..

Rombongan kami

Bas kontot yang kami naik on the dari Kota Mekah ke Kota Madinah

Mudah2an aku diberi kesempatan utk hadir lagi sama ada menunaikan ibadah umrah atau ibadah haji..



Mudah2an Allah menetapkan aku istiqomah dalam agama islam ini... mengampunkan segala dosa2 aku, keluarga, para sahabat dan seluruh kaum muslimin..


Juga memberikan kejayaan dunia akhirat kpd kita semua..




Allah humma aminn..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Blog hartanah ini.
Kami menghargai komen anda!