Rasulullah SAW bersabda mafhumnya :

“Meraka yang mencari harta dunia (kekayaan ) dengan jalan yang halal dan menahan dirinya dari meminta-minta (tidak menjadi pengemis ) dan berusaha mencari nafkah untuk keluarganya serta belas kasihan, kasih sayang terhadap jiran tetangganya, nescaya di hari kiamat kelak ia akan berjumpa dengan Allah dengan mukanya berseri-seri seperti bulan purnama pada waktu malam.” (Riwayat At-Tabrani)




Sabtu, 14 Februari 2015

PROSEDUR RINGKAS JUAL BELI HARTANAH

Bismillah...

Pelaburan hartanah memang best kan.. sama ada anda beli untuk sewakan atau kegunaan sendiri*.. tapi insyaallah anda boleh merasai manfaat keuntungan drpd kenaikan harga atau pendapatan sewaan.. yang lebih nikmatnya jika niat anda betul insyaallah anda juga dpt pendapatan akhirat..

Tapi sebelum melabur tu meh saya kongsikan prosedur ringkas utk jual beli hartanah.. saya ambil dari keratan surat khabar berita harian 2009..


* wlwpun anda beli hartanah utk kegunaan sendiri xberapa best dan dikira liabiliti... tapi.. jangan khuatir.. sebab apa yg anda bayar itu akan berbaloi dikemudian hari kerana faktor kenaikan harga hartanah anda..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Blog hartanah ini.
Kami menghargai komen anda!