Rasulullah SAW bersabda mafhumnya :

“Meraka yang mencari harta dunia (kekayaan ) dengan jalan yang halal dan menahan dirinya dari meminta-minta (tidak menjadi pengemis ) dan berusaha mencari nafkah untuk keluarganya serta belas kasihan, kasih sayang terhadap jiran tetangganya, nescaya di hari kiamat kelak ia akan berjumpa dengan Allah dengan mukanya berseri-seri seperti bulan purnama pada waktu malam.” (Riwayat At-Tabrani)




Selasa, 10 Mei 2016

ALFA state of mind

Assalamua'laikum dan salam sejahtera,

Alhamdulillah syukur berjaya menamatkan kelas IMKK utk kali ini Mei 2016, actually kelas IMKK ni saya pastikan diri saya hadir setiap tahun utk recharge energi dan update ilmu2 dari guru Dr Azizan Osman.. Since 2010 kelas IMKK ini salah satu faktor yang membantu kejayaan saya pada hari ini.. terima kasih Doc dan team richworks!


Baiklah, saya kongsikan satu perkara penting yang mana jika kita dapat kuasaai insyaallah ianya boleh dimanfaatkan untuk memperbetulkan / mengawal diri bagi mengekalkan energi positif dan menarik lebih banyak kekayaan.. kejayaan dan pelbagai perkara baik..

iaitu lah ALFA STATE OF MIND!

Memetik kata2 Plato : The first and greatest victory is to conquer yourself; to be conquered by yourself is of all things most shameful and vile. A subconscious mind can do wonders, if you learn to access and control it. Alpha state of mind is the doorway to access your subconscious mind. Learning to reach alpha state of mind conquer oneself and take advantage of it. Didalam kelas IMKK, Dr Azizan memberikan beberapa tips dan waktu utk mengaktifkan / mencapai ALFA state of mind.. 

Didalam state ini, kita akan mula merasa tenang.. adakalanya menguap.. Ketika ini kita boleh mula memprogram diri kita dan memohon doa kepada Allah utk mencapai impian dan matlamat yg kita set.. kita akan install perkara tersebut di Minda bawah sedar.. gunakan Feel Good Statement ( FGS ) Mula dgn mengambil nafas.. tahan dan lepas perlahan2.. sehingga tenang.. postur kedudukan tubuh mestilah berada dlm keadaan bersedia.. Antara waktu2nya ialah 1. Solat 2. Ketika waktu hujan 3. Mengaji 4. Kota mekah dan madinah 5. Minum air 6. Saat ketika hampir tertidur dan terjaga 7. Sujud 8. Tengah malam

Dan ada banyak lagi.. Sesungguhnya ini lah antara keajaiban dan rezeqi serta kasih sayang Allah terhadap hambanya bagi mencapai kejayaan dunia akhirat.. Sains telah membuktikannya . . Beat ketika berada dalam alfa mood ialah sekitar 14 ke 7 CPS (cycle per second) . . Semoga bertambah keimanan kita. Salam kejayaan dunia akhirat! Thanks doc n team, Regards Mknk #IMKKmei2016 #DrAzizanOsman #Richworks

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Blog hartanah ini.
Kami menghargai komen anda!