Rasulullah SAW bersabda mafhumnya :

“Meraka yang mencari harta dunia (kekayaan ) dengan jalan yang halal dan menahan dirinya dari meminta-minta (tidak menjadi pengemis ) dan berusaha mencari nafkah untuk keluarganya serta belas kasihan, kasih sayang terhadap jiran tetangganya, nescaya di hari kiamat kelak ia akan berjumpa dengan Allah dengan mukanya berseri-seri seperti bulan purnama pada waktu malam.” (Riwayat At-Tabrani)




Isnin, 2 Mei 2016

“Guaranteed Rental Return” (GRR)

“Guaranteed Rental Return” (GRR)

Assalamua'laikum dan salam sejahtera!

Ok baik, hari ini saya kongsikan sedikit nasihat hartanah.. Iaitu GRR scheme.. GRR sheme ini merupakan suatu skim jaminan sewaan dgn Kadar Pulangan tetap atau yang Menarik.. contoh nya 7% p.a etc.. Ianya biasa ditawarkan oleh Pemaju bagi sesetengah projek perumahan baru

Bukan xboleh beli tetapi sila ambil langkah berhati2 ya kawan2.. buat analisis dan kajian baik2.. expect dan prepare for the worse scenario.. tersalah langkah anda merana menanggung.. nak exit bukan kerja mudah apabila melibatkan pasaran hartanah ni..


Kalau dah terbeli ingat... bukan senang anda nak Cut Loss dan Exit macam main saham.. seperti pepatah melayu lama ibarat menanggung biawak hidup.. silap langkah anda menanggung beban selama mana anda masih pemilik hartanah tersebut ingat tuan/puan hidup pun tiada jaminan.. entah sat lagi masih bernyawa atau telah kembali ke rahmatullah.. hanya dengan semangat "expect for the worse" lah anda sanggup buat sebanyak2nya ibadah!

Terus belajar dan bersilaturrahim dengan right and positive people!

Keep move!

mknk, 2 may 2016





1 ulasan:

shidasanmil berkata...

boleh share tak worst scenario dr GRR ni? nak tau juga kalau2 ade yg dah pernah experience...

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Blog hartanah ini.
Kami menghargai komen anda!